Ministerstvo dopravy a Policie ČR si tentokrát posvítila na řidiče nákladních automobilů. Ti často blokují dálnice při předjíždění a při zimních kalamitách.
Proto na vytipovaných dálničních úsecích budou umístěny dopravní značky, které zakazují kamiónům jízdu v rychlejším pruhu. A to není ještě všechno. Jedním z dalších návrhů je, že v případě sněhové kalamity budou muset kamiony přerušit jízdu.
Cílem této akce je zprůjezdnit dálnici za každého počasí. Nové dopravní značky se nejdříve objeví na dálnici D1 mezi Prahou a Brnem, ale v nadcházejících měsících přibudou i na ostatních dálnicích.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.