Volkswagen celkem podle očekávání získal ocenění německého časopisu Auto Bild v soutěži o vozy s nejmenší ztrátou hodnoty s jeho přibývajícím stářím. Podle porovnání Auto Bildu vycházejí nejlépe v tomto ohledu nové modely Volkswagenu - Tiguan 2.0 TDI v kategorii kompaktních vozů SUV
a Golf Variant 1.9 TDI ve třídě "kompaktních vozů", kterou bychom u nás nazvali nižší střední třídou.
Ptáte se, podle čeho tak Auto Bild soudí? Je to jednoduché - podle Auto Bildu si nejoblíběnšjší automobily nejlépe udržují svou cenu. Proto u domácích zákazníků získává Volkswagen první místa ve dvou kategoriích a jedno druhé místo ve třetí kategorii. Podle časopisu Auto Bild ztratí Volkswagen Tiguan po třech letech pouhopouhých 34 procent z pořizovací ceny vozu, což je nejméně u vozů z třídy kompaktních SUV.
Výborně si údajně povede také Volkswagen Golf Variant 1.9 TDI, který podle Auto Bildu ztratí za stejnou dobu z pořizovací ceny 35,5 procenta a vítězí tak v kategorii nižší střední třídy.
Druhé místo v kategorii vozů střední třídy získal ještě Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI, u něhož je předpokládaná ztráta hodnoty po tříletém provozu zhruba 36 procent pořizovací ceny.
Do žebříčku Auto Bildu bylo zařazeno celkem 42 automobilů 16 značek, od miniaut přes sportovní automobily až po luxusní sedany vyšších tříd. Soutěž se konala popáté a titul "value champion" od Auto Bildu je i tentokrát, stejně jako v předchozích případech, udělován na základě předpovědi poměrné ztráty hodnoty vozu v porovnání s jeho pořizovací cenou, a to v procentech. Tyto kvalifikované odhady se odvíjejí od výsledků analýz prodejů a oblíbenosti značky a modelu. Zkoumá se zájem zákazníků o předchozí verze modelu, pokud existují, o čekací doby při výrobě nových vozů a tím nasycenosti poptávky po konkrétním modelu, o výsledky anket mezi potenciálními i existujícími zákazníky.
Výsledná předpokládaná ztráta hodnoty neslouží pouze k určení žebříčku, ale je využívána i bankami a leasingovými společnostmi při nastavování parametrů finančních produktů, sloužících na pořízení nového vozu, a rovněž pro náklady na jeho pojištění.
Zdroj: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.