Cadillac představil edici svého největšího SUV Escalade a to s několika vylepšeními. Nejzajímavější je bezesporu použití čistě LED světlometů, tedy nikoliv jejich pouhé kombinace s halogeny nebo xenony.
Cadillac Escalade není sám o sobě žádnou velkou novinkou. Toto velké a luxusní SUV se v USA prodává již nějaký pátek a i do našich končin zavítalo několik kousků skrze dovoz.
Nyní se ale představuje platinová edice, tedy ještě luxusnější luxusní vůz.
Pod kapotou se ukrývá obří „small block“ o objemu přes 6 litrů a výkonu 403 koní. Technickou finesou je například proměnné časování ventilů. Skrze šestistupňovou převodovku jde výkon do všech čtyř rohů karoserie.
Asi nejzajímavější na tomto voze je použití LED světlometů a to pro všechny režimy svícení. Zatímco v současné době využívá na světla pro denní svícení, popř. na potkávací světla LE diody (Audi, Lexus LS, Rolls-Royce...) Escalade Platinium svítí diodami i do dálky.
Světla pro Cadillac vyvinula firma Hella a dá se čekat, že dalších takových bude přibývat jako hub po dešti.
Světla jsou složena ze směrových světel, potkávacích, parkovacích a dálkových.
Oproti klasickým světlům by měla novinka přinášet lepší svítivost, delší výdrž a menší odběr energie (což zrovna „ekologický“ Cadillac příliš trápit nemůže). Jsem však zvědav jak se podařilo konstruktérům vyřešit problém s postupně snižující se svítivostí, resp. přesouváním se emitovaného světla do neviditelných frekvencí, kterým některé LE diody trpí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.