Záchranáři z jižní Kalifornie jsou již mnoho let hrdiny seriálu Pobřežní hlídka. Mají smysl pro dobrodružství i sounáležitost, a tuto práci mohou vykonávat pouze špičkově trénovaní muži a ženy, kteří v první řadě hledí na bezpečnost nejen svou, ale především všech plavců a surfařů.
A právě jejich prací a životním stylem je inspirován koncept vozu XC70 SR s briliantově žlutém provedení s rudým barevným schématem. Nejde o náhodnou volbu základu, protože Volvo XC70 je schopno sloužit nejen na silnicích, ale rovněž v terénu nebo, jako v tomto případě, na pláži. Tyto schopnosti se pro záchranu tonoucích i dalších lidí v trablech na pláži bezvadně hodí a prokazují tak širokou škálu možných nasazení vozu.
Koncept dostal upravený přední nárazník s mřížkou chladiče z frézovaného hliníku. Vepředu i vzadu jsou ochranné pláty pro případ uváznutí vozu v písku a vůz dostal rovněž širší pneumatiky, které rovněž brání zapadnutí vozu. Nově tvarované nárazníky také zmenšují přední i zadní převis a zlepšují tak schopnost průjezdu vozu přes terénní zlomy a nerovnosti.
Podvozek byl rovněž zvýšen o 13 centimetrů, což také zlepšuje terénní vlastnosti. Ostatně, bylo to nutné k tomu, aby se pod blatníky vešla rozměrná kola o průměru 20 palců s pneumatikami Pirelli 275/45 R20 se sportovním vzorkem, zlepšujícím trakci. Zadní pomocnýá rám podvozku byl vyztužen hliníkovými díly a je tak tužší a odolnější.
Koncept XC70 SR také dostal aerodynamicky optimalizovanou lištu s varovnými světly, na kterou nasedá záchranné prkno. Obojí je upevněno k stříbrným střešním ližinám s logem XC. Uvnitř vozu najdeme kompletní záchranářskou výbavu - lahve s kyslíkem pro potápění i lékařské vybavení první pomoci.
Interiér vozu byl upraven tak, aby nevadil písek a vlhkost - dva nepřátelé plavčíků Pobřežní hlídky ve službě. Změny se týkají neoprenových potahů interiéru i koberečků, přitom barevná kombinace černé a žluté v interiéru ladí s barvou písku i karoserie.
O pohon konceptu se stará atmosférický řadový benzinový šestiválec o objemu 3,2 litru a výkonu 235 koní. Motor dává maximální točivý moment 326 Nm a je spřažen se šestistupňovou automatickou převodovkou Geartronic, která umožňuje i manuální změny rychlostních stupňů. Standardem je také pohon všech kol se systémem Instant Traction a systém pro bezpečné sjíždění svahů HDC, který využívá nejen brzd vozu, ale také točivého momentu motoru při běhu naprázdno na nejnižší převodové stupně.
Zdroj: Volvo
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.