Co vznikne, když smícháte dohromady ingredience jako neomezený finanční rozpočet, lásku ke klasickým vozům Ford Mustang a vášeň pro nadupané vozy? Zapomeňte na všechno, co jste doposud znali a v co jste v souvislosti s klasickými vozy Mustang věřili, protože nyní vznikl vůz, jaký dosud neexistoval.
Jde o Obsidian SG-One Mustang, automobil, který překonává běžná měřítka vnitřní výbavy, zpracování, technických fines pod kapotou - a to vše je skvěle integrováno, takže tvoři harmonický celek. Vývoj a kompletaqce vozu přitom trvaly několik let. Základem se stal klasický model Ford Mustang, ale pod kapotu se skrývá motor EFI s dvojitým přeplňováním a osazený mezichladiči stlačeného vzduchu. Motor, jehož výkon převyšuje výkon jakéhokoliv továrního modelu všech amerických sportovních vozů - Shelby Mustang, nového modelu Chevrolet Corvette ZR-1, nebo nové zmije Dodge Viper.
Vůz má charakteristický zvuk, odpovídající výkonu motoru. Vně vozu jde spíše o hlasitý řev, uvnitř ale "jen" o výrazný zvuk. Karoserie vozu byla vyztužena bezpečnostním rámem a ve stylu vozů série NASCAR byla upravena rovněž aerodynamika vozu ve vyšších rychlostech.
Kabina je dostatečně velká pro řidiče s výškou do 7 stop, tedy 213 centimetrů. Řazení se provádí pádly pod volantem ve stylu formule 1 - řazení je tak bleskurychlé a přitom naprosto přesné. O zpomalení vozu se starají čtyři kotoučové brzdy Brembo s vodním chlazením, jež zajišťují, že brzdy ani při častém používání nevadnou. Dále vůz dostal plně nastavitelný systém zavěšení, aby bylo i zatáčky možno projíždět způsobem, odpovídajícím výkonu motoru. Automobil tak má skvělé jídní vlastnosti a charakteristiku. Na přední nápravě jsou použita kola o průměru 18 palců, na zadní nápravě kola s průměrem 20 palců. Kola jsou vyrobena z hliníku a obuta do pneumatik BF Goodrich KDW. Nestejný průměr kol způsobuje, že silueta vozu je agresivně skloněna vpřed a automobil má za sucha i při dešti skvělé trakční vlastnosti, ovladatelnost i schopnost zastavení.
Uvnitř vozu najdeme špičkovou klimatizaci, excelentní audiovizuální systém se zesilovačem Kicker o výkonu 3000 wattů a systémem Dolby 5.1, DVD navigací, přehrávačem MP3, iPodem, satelitním rádiem, pevným diskem s velikostí 60GB a technologiemi Bluetooth a HomeLink. Vůz je dokonce osazen i WiFi připojením k Internetu, takže na všech svých výletech můžete být stále na Síti.
Kokpit je potažen nejkvalitnější kůží, sedačky jsou plně nastavitelné s bederními opěrami, elektrickým nastavováním a vyhříváním. Interiér je skvěle odhlučněn, a přístroje jsou podsvíceny technologií Chameleon lighting, takže si můžete jeho barvu nastavit podle svého přání.
Pro ovládání funkcí vozu slouží dotykový displej LCD - ovládat lze nastavení motoru a podvozku, audiosystém i klimatizaci. Standardní výkon osmiválcového motoru s dvojitým přeplňováním přesahuje 800 koní, vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za zhruba 4 sekundy, a jeho cena přesahuje 1,3 milionu dolarů, tedy při aktuálním kursu asi 23 milionů korun.
Zdroj: Obsidian
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).