Účastníkem dopravního nehody se může stát každý, i když se nedopustil v řízení vozidla žádné chyby. Přesto najednou stojíte nad hromadou pomačkaného plechu… Většina řidičů ale přesně neví, jak se zachovat v situaci, kdy jste se stali nezaviněně účastníkem dopravní nehody.
Pokud máte na své vozidlo sjednané havarijní pojištění, můžete se obrátit na pojišťovnu, kde máte toto pojištění sjednáno nebo na pojišťovnu, kde má viník nehody sjednané pojištění odpovědnosti z provozu vozidla. Pokud viník nemá havarijní pojištění, musíte žádat úhradu škody z povinného ručení viníka. K tomu je třeba znalecký standard, kde zjistíte v jaké výši vám byla škoda způsobena.
Určení výše škody na vašem vozidle je pouze jedním z kroků, které musíte podniknout. Největším problémem bývá většinou prokázání viníka nehody. I když se to může někdy zdát neuvěřitelné, prokázat vinnu řidiči není vždy jednoduché, a to zvláště v případě, kdy k nehodě není přivolána policie.
Všem řidičům proto doporučujeme raději si zařídit havarijní pojištění a tím s vyhnout případným komplikacím při dokazování vinny u dopravní nehody, kterou jste nezavinili.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.