Ford Focus RS - první technické detaily

Marek Litzman, 25. ledna 2008, 07:07 Google+

Ford si pro svůj nejrychlejší model Focus RS připravuje několik technických zajímavostí. Britský časopis Autocar je vypátral, takže si o nich můžeme přečíst již dnes, několik měsíců před oficiálním předstvavením.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus RS

Focus RS | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Asi největším zklamáním oproti prapůvodním plánům je u modelu RS absence pohonu všech kol. O RSu se mluvilo jako o možném konkurentovi slavné dvojice Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza WRX Sti. Jak jsme však již při představení zatím jediné oficiální fotografie informovali, nestane se tak.

Důvod je nasnadě. Ačkoliv koncern Ford má v záloze vyspělé systémy 4x4, instalace takového zařízení by znamenalo obezitu v řádu 150 kg, což je na sportovní model příliš. Ford chtěl opravdu agilní model a pohon všech kol tomu neprospíval.

Proto se setkáme jen s dvoukolkou, která by však měla dostat alespoň vyspělý diferenciál mezi přední kola.

Právě na přední kola totiž směřuje celých 280 koní ze silně dopovaného pětiválce. 225 koní Focusu ST zvládla přední náprava se ctí, jak se zachová při takovémto posílení, to si netroufám odhadnout. Doufejme, že nebude mít tendenci poskakovat jako koza.

Ve hře je údajně použití dvouspojkové převodovky z Volva.

I díky tomu dosáhne tento blesk stovky již pod šesti sekundami a 160 by se mělo vejít do 13 sekund.

Reálná verze by se údajně měla objevit v létě na autosalonu v Londýně, to mi ale nepřijde příliš pravděpodobné vzhledem k významu tohoto autosalonu. Ale nechme se překvapit. První zákazníci by měli dostat svoje kousky přibližně na začátku roku 2009.

Vytisknout

Diskuze: Ford Focus RS - první technické detaily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Mondeo

Další významné ocenění pro nové Mondeo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud