Ford si pro svůj nejrychlejší model Focus RS připravuje několik technických zajímavostí. Britský časopis Autocar je vypátral, takže si o nich můžeme přečíst již dnes, několik měsíců před oficiálním předstvavením.
Asi největším zklamáním oproti prapůvodním plánům je u modelu RS absence pohonu všech kol. O RSu se mluvilo jako o možném konkurentovi slavné dvojice Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza WRX Sti. Jak jsme však již při představení zatím jediné oficiální fotografie informovali, nestane se tak.
Důvod je nasnadě. Ačkoliv koncern Ford má v záloze vyspělé systémy 4x4, instalace takového zařízení by znamenalo obezitu v řádu 150 kg, což je na sportovní model příliš. Ford chtěl opravdu agilní model a pohon všech kol tomu neprospíval.
Proto se setkáme jen s dvoukolkou, která by však měla dostat alespoň vyspělý diferenciál mezi přední kola.
Právě na přední kola totiž směřuje celých 280 koní ze silně dopovaného pětiválce. 225 koní Focusu ST zvládla přední náprava se ctí, jak se zachová při takovémto posílení, to si netroufám odhadnout. Doufejme, že nebude mít tendenci poskakovat jako koza.
Ve hře je údajně použití dvouspojkové převodovky z Volva.
I díky tomu dosáhne tento blesk stovky již pod šesti sekundami a 160 by se mělo vejít do 13 sekund.
Reálná verze by se údajně měla objevit v létě na autosalonu v Londýně, to mi ale nepřijde příliš pravděpodobné vzhledem k významu tohoto autosalonu. Ale nechme se překvapit. První zákazníci by měli dostat svoje kousky přibližně na začátku roku 2009.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).