Ford Focus RS - první technické detaily

Marek Litzman, 25. ledna 2008, 07:07 Google+

Ford si pro svůj nejrychlejší model Focus RS připravuje několik technických zajímavostí. Britský časopis Autocar je vypátral, takže si o nich můžeme přečíst již dnes, několik měsíců před oficiálním předstvavením.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Focus RS

Focus RS | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Asi největším zklamáním oproti prapůvodním plánům je u modelu RS absence pohonu všech kol. O RSu se mluvilo jako o možném konkurentovi slavné dvojice Mitsubishi Lancer Evo a Subaru Impreza WRX Sti. Jak jsme však již při představení zatím jediné oficiální fotografie informovali, nestane se tak.

Důvod je nasnadě. Ačkoliv koncern Ford má v záloze vyspělé systémy 4x4, instalace takového zařízení by znamenalo obezitu v řádu 150 kg, což je na sportovní model příliš. Ford chtěl opravdu agilní model a pohon všech kol tomu neprospíval.

Proto se setkáme jen s dvoukolkou, která by však měla dostat alespoň vyspělý diferenciál mezi přední kola.

Právě na přední kola totiž směřuje celých 280 koní ze silně dopovaného pětiválce. 225 koní Focusu ST zvládla přední náprava se ctí, jak se zachová při takovémto posílení, to si netroufám odhadnout. Doufejme, že nebude mít tendenci poskakovat jako koza.

Ve hře je údajně použití dvouspojkové převodovky z Volva.

I díky tomu dosáhne tento blesk stovky již pod šesti sekundami a 160 by se mělo vejít do 13 sekund.

Reálná verze by se údajně měla objevit v létě na autosalonu v Londýně, to mi ale nepřijde příliš pravděpodobné vzhledem k významu tohoto autosalonu. Ale nechme se překvapit. První zákazníci by měli dostat svoje kousky přibližně na začátku roku 2009.

Vytisknout

Diskuze: Ford Focus RS - první technické detaily

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mondeo

Další významné ocenění pro nové Mondeo

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud