AKTUALIZOVÁNO: přidána tisková zpráva: Škoda vypustila první fotografii interiéru nové Škody Superb. Pro ty, kteří viděli špinážní snímky, nenese oficiální snímek žádné překvapení, přesto stojí za zhlédnutí. Podívete se proto také i vy.
Co můžeme zjistit z nové fotky? Nic moc.
O většině z novinek jsme na našem serveru již psali, ale ještě jednou. Novinkou se stane nová generace ovládání klimatizace, která by měla být intuitivnější než doposud.
Nový volant vypadá elegantně a moderně.
Škoda zveřejnila i nové jméno své technologie dvojitého otevírání dveří twindoor, o které jsme již také psali.
Oficiální tisková zpráva Škoda auto a.s.:
Škoda Superb – víc než jen nový design
Nástupce vlajkové lodi značky Škoda, jenž bude mít premiéru na nadcházejícím autosalonu v Ženevě, přináší kromě nového designu i zajímavá technická řešení a nové motorizace.
Pro novou Škodu Superb budou k dispozici tři benzínové a tři dieselové motory s výkony od 77 do 191 kW. Nabídka pro vybrané motorizace bude kromě manuálních převodovek obsahovat také automatické převodovky DSG a systém pohonu všech kol Haldex čtvrté generace.
Všechny benzínové motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování paliva, které snižuje spotřebu a zlepšuje ekologickou bilanci agregátu. Novinkou je čtyřválec TSI se zdvihovým objemem 1,4 litru, který dosahuje díky přeplňování výkonu 92 kW. Dalším nabízeným agregátem je motor 1,8 TSI s výkonem 118 kW a nejvyšší motorizaci nového Superbu bude tvořit nový motor 3,6 FSI V6 s výkonem 191 kW. Tato nejvýkonnější motorizace bude dodávána výhradně se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a s pohonem všech kol a na trhu se objeví nedlouho po zahájení prodeje. Paletu naftových pohonných jednotek tvoří motor 1,9 TDI PD DPF s výkonem 77 kW, dále motor 2.0 TDI PD DPF s výkonem 103 kW a nový agregát 2.0 TDI CR DPF s výkonem 125 kW pracující se vstřikováním common-rail.
Další významnou novinkou je unikátní systém variabilního otevírání pátých dveří TWINDOOR, které bylo vyvinuto a patentováno Škoda Auto. Toto praktické a funkční řešení umožňuje otevřít buď pouze víko zavazadlového prostoru a naložit malá zavazadla, nebo je možné zdvihnout celé víko i se zadním sklem, což značně rozšiřuje využití zavazadlového prostoru vozu. Funkční a dobře přístupný zavazadlový prostor tak pojme v základním uspořádání 565 litrů nákladu, tedy o 85 litrů více než u současného modelu.
Nový Superb má celou řadu dalších novinek a konstrukčních řešení, jako například adaptivní systém osvětlení AFS (Adaptive Frontlight Systém), který upravuje osvětlení vozovky v závislosti na konkrétních podmínkách a umožní řidiči ještě lépe rozpoznat případné překážky na silnici a včas na ně zareagovat. Mezi další novinky bude patřit například nový high-tech navigační systém s dotykovým displejem a pevným diskem.
Nový model Škoda Superb byl vyvinutý v technickém vývoji Škoda Auto v Mladé Boleslavi, které je v současnosti třetím největším vývojovým centrem koncernu VW. Vývojové centrum značky Škoda prochází stejně jako značka dynamickým rozvojem. S investicí 38 ml. EUR se v současné době realizuje jeho rozšíření spojené s výstavbou nového technologického centra Škoda Auto. Při vývoji vozů Škoda jsou využívány nejnovější technologie, značka Škoda vlastní mimo jiné i středisko virtuální reality, které umožňuje podstatně zkrátit a zoptimalizovat vývojový proces, zejména ve fázi tvorby designu interiéru a exteriéru vozu, řešení jeho ergonomie, nebo zástaveb různých verzí výbav.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.