Nejrychlejší Audi všech dob, model Audi R8, již v sériovém provedení zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy. Tuningová společnost Edo competition tak neměla za úkol zvyšovat jízdní dynamiku nijak dramaticky - edoR8 tak dosahuje rychlosti 100 km/h jen o dvě desetiny sekundy rychleji,
za 4,5 sekundy, a dosahuje maximální rychlosti přes 310 km/h.
Edo competition však dokazuje, že i malé změny mohou přinášet velký efekt - posuďte sami. Audi R8 dostalo od Edo competition výkonný výfukový systém se sníženým odporem, který nabízí nejen o něco lepší výkon vozu, ale také změnu jeho zvukového projevu. V nabídce edo competition je tento výfukový systém vyroben z nerezové oceli, a může nabízet dvě různé úrovně zvukového projevu.
Výsledkem výměny výfuku je zvýšení výkonu vozu o 16 kW (22 koní), vzroste však i točivý moment, a to o 20 Nm. Ve výfukovém systému jsou osazeny výkonné trimetalické katalyzátory, které byly navrženy speciálně pro model R8, takže jsou plně komaptibilní s palubním systémem OBD2 a nabízejí skutečně působivý výkon.
V podání edo competition jsou forma a funkce silně závislé. Proto se i u Audi R8 podařilo dosáhnout skvělého vyvážení a zlepšení aerodynamicky generované přítlačné síly, a to díky úpravám na karoserii. Zvláště se změny projevují při zrychlování vozu. Edo R8 vděčí za aerodynamické výhody zvláště nově navrženému "lízátku" na předním spoileru a osmi karbonovým plochám, usměrňujícím proudění vzduchu v zadním nárazníku pod koncovými světly. Nový je i zadní difuzér, který také přispívá k vyšší přítlačné síle, a který má v porovnání s karbonovými plochami dokonce ještě vyšší účinnost. Všechny nové díly jsou, jak je u edo competition zvykem, vyroben ze superlehkých uhlíkových vláken.
Sportovnost čiší rovněž z nového designu kol edo competition. A nezáleží přitom, zda jde o kolas průměrem 19 palců, nebo o kola dvacetipalcová. Oba typy kol totiž perfektně ladí s působivým vzhledem Audi R8 a vynikají vysoce pevnými kovanými středy, leštěnými vnějšími obrubami z nerezové oceli a ráfky z vysokopevnostního hliníku. Všechna kola lze na přání zákazníka rovněž nalakovat.
Zdroj: Edo competition
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?