Nejrychlejší Audi všech dob, model Audi R8, již v sériovém provedení zrychluje z klidu na 100 km/h za 4,7 sekundy. Tuningová společnost Edo competition tak neměla za úkol zvyšovat jízdní dynamiku nijak dramaticky - edoR8 tak dosahuje rychlosti 100 km/h jen o dvě desetiny sekundy rychleji,
za 4,5 sekundy, a dosahuje maximální rychlosti přes 310 km/h.
Edo competition však dokazuje, že i malé změny mohou přinášet velký efekt - posuďte sami. Audi R8 dostalo od Edo competition výkonný výfukový systém se sníženým odporem, který nabízí nejen o něco lepší výkon vozu, ale také změnu jeho zvukového projevu. V nabídce edo competition je tento výfukový systém vyroben z nerezové oceli, a může nabízet dvě různé úrovně zvukového projevu.
Výsledkem výměny výfuku je zvýšení výkonu vozu o 16 kW (22 koní), vzroste však i točivý moment, a to o 20 Nm. Ve výfukovém systému jsou osazeny výkonné trimetalické katalyzátory, které byly navrženy speciálně pro model R8, takže jsou plně komaptibilní s palubním systémem OBD2 a nabízejí skutečně působivý výkon.
V podání edo competition jsou forma a funkce silně závislé. Proto se i u Audi R8 podařilo dosáhnout skvělého vyvážení a zlepšení aerodynamicky generované přítlačné síly, a to díky úpravám na karoserii. Zvláště se změny projevují při zrychlování vozu. Edo R8 vděčí za aerodynamické výhody zvláště nově navrženému "lízátku" na předním spoileru a osmi karbonovým plochám, usměrňujícím proudění vzduchu v zadním nárazníku pod koncovými světly. Nový je i zadní difuzér, který také přispívá k vyšší přítlačné síle, a který má v porovnání s karbonovými plochami dokonce ještě vyšší účinnost. Všechny nové díly jsou, jak je u edo competition zvykem, vyroben ze superlehkých uhlíkových vláken.
Sportovnost čiší rovněž z nového designu kol edo competition. A nezáleží přitom, zda jde o kolas průměrem 19 palců, nebo o kola dvacetipalcová. Oba typy kol totiž perfektně ladí s působivým vzhledem Audi R8 a vynikají vysoce pevnými kovanými středy, leštěnými vnějšími obrubami z nerezové oceli a ráfky z vysokopevnostního hliníku. Všechna kola lze na přání zákazníka rovněž nalakovat.
Zdroj: Edo competition
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.