Tak tohle je pořádně přitvrzená muzika. Mugen si vzal do parády již tak dosti ostrý Civic Type RR a pořádně mu pomohl. Jak dopadlo karbonové šílenství Mugenu se dozvíte v článku. A nebudeme mluvit o žádném ořezávátku...
Vše samozřejmě navazuje na originální Civic Type RR. Ale extrémně!
Běžný Type RR, který se k nám bohužel nedováží, má pod kapotou atmosferický dvoulitr o výkonu 240 koní. Mugenu to nestačí – převrtáním objemu o 0,15 litru se získalo dalších 20 koní navíc.
Vzhled řádně přitvrdilo opravdu rozsáhlé použití karbonu, takže auto vypadá trochu jako terminátor.
Karbonem se plýtvalo především vepředu, to proto, aby se změnil u předokolky přirozeně špatný poměr rozložení hmotnosti mezi obě nápravy. Záď si menší umravnění jen zaslouží, neboť trochu ráda odskakuje.
V Mugenu se také zbavili původního manuálu a nahradili ho sekvenčním šestistupněm. Spojka zůstala, ale je potřeba jen pro rozjezd. Sekvence řadí během 80 milisekund.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.