I na Ferrari dopadá tíha módy snižování emisí CO2. Kvůli tomu představilo v Detroitu zatím jen studii svého nejmenšího vozu F430 Spider s motorem, který je schopen spalovat směs bioethanolu a benzínu E85.
Silný osmiválec aktuálně nejmenšího Ferrari dostál několika změn, díky kterým se podařilo umožnit spalování směsi 85% ethanolu a 15% benzínu, tedy paliva E85.
Vzhledem k vyššímu oktanovému číslu se výkon zvýšil z 490 koní na rovných 500. Snížily se emise CO2 a to o nepříliš významných 5%.
Trochu nejasnosti panují kolem spotřeby. ta se změnila přibližně o litr a oficiální tisková zpráva se tváří tak, že klesla, to však nesedí s tím, jak se chovají jiné motory na bioethanol. Vyšší spotřeba souvisí s nižší výhřevností lihu.
Je tedy pravděpodobné, že spotřeba spíše o litr vzrostla. F430 normálně „žere“ kolem 17 litrů.
Bioethanol je jednou z možností jak trochu snížit emise, ačkoliv nějaká ekologie je u bioethanolu přinejmenším sporadická...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.