Ford již potřetí přivezl svoji vizi nové Fiesty, koncept Verve. Oproti poslednímu představení v Číně ho opět trochu pozměnil tak, aby více vyhovoval i trhu v Severní Americe. Líbí se i nám, konzervativcům v Evropě?
Oproti dosavadním dvěma konceptům se toho příliš nezměnilo a vše se velmi podobá v pořadí druhému Vervu představenému loni v prosinci v Číně.
Ford hodlá s Vervem v USA prorazit, protože malý vůz bude mít na americké poměry malou spotřebu, což je právě v současné době honu za emisemi potřeba.
Prodeje by měly začít v roce 2010, v té době však již bude Evropa znát svoji Fiestu dokonale. Představit by se měla ještě letos.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.