Záruční doba je na automobily, stejně jako na ostatní výrobky, dána občanským zákoníkem. Ten stanoví pro automobily minimální dobu, po kterou ručí výrobce za vady, na dobu dvou let. Připomeňme si, že ještě poměrně nedávno byla tato doba jen jeden rok, k prodloužení na dva došlo 1. ledna 2003.
Před rokem 2003 bývalo běžné, že evropské automobilky u nás nabízely zákonnou roční zaruku, zatímco japonské vozy byly prodávány se zárukou tříletou, čímž získávaly nezanedbatelnou výhodu a budily v očích zákazníků patřičnou důvěru v kvalitu svého zpracování. Tento rozdíl byl po roce 2003 částečně smazán - přeci jen, rozdíl mezi dvouletou a tříletou zárukou již není tak propastný. Ovšem v loňském roce s touto zabehnutou praxí zahýbala nabídka, svázaná s modelem Kia Cee'd - ten má standardně záruku 5 let na vůz a 7 let na pohonnou jednotku a převodovku. Podobným nabídká čelili ostatní výrobci již dříve, například automobilka Ford nabízí již od začátku prodeje modelu Focus záruku Ford Protect, která podle výše příplatku v okamžiku pořízení vozu může tvrat až po dobu pěti let, nebo 200 000 kilometrů. Domácí výrobce, automobilka Škoda, se po dlouhou dobu bránila nabídce prodloužené záruky - standardně nabízela záruku na 2 roky, ačkoliv na lak činí záruka 3 roky a na prorezivění karoserie činí záruka dokonce 10 let pro Fabii, Octavii Tour a Superb a 12 let pro modely Nová Fabia, Octavia a Roomster. Od začátku letošního roku však přichází novinka - Škoda začala nabízet prodloužení záruční doby pro nové vozy Škoda. Konkrétně pro novou Fabii si můžete za 3000 Kč prodloužit záruku na 4 roky nebo 60 000 kilometrů, nebo za 6000 Kč na 4 roky nebo 120 000 kilometrů. Pro modely Roomster a Praktik (který z Roomsteru vychází) je cena nepatrně vyšší - za záruku na 4 roky/60 000 kilometrů zaplatíte 4000 Kč, záruka na 4 roky/120 000 kilometrů stojí 8000 Kč.
Ještě vyšší cenu zaplatíte, pokud budete chtít prodloužit záruku pro model Octavia nebo Octavia Tour. Záruka na 4 roky/60 000 kilometrů stojí 5500 Kč, na 4 roky/120 000 kilometrů pak 11000 Kč. Prodlouženou záruku prozatím Škodovka nenabízí pro Fabii Tour (již pouze model sedan) a pro Superb. Nicméně, oba modely končí, nástupce Superbu již byl představen a oficiálí premiéru si obbude v Ženevě, naopak následovník Fabie sedan se nečeká, a jeho výroba již pomalu končí.
Rozhodně tedy lze počin Škody jen a jen kvitovat, obě prodloužené záruky na 4 roky si najdou svou skupinu zákazníků, která je uvítá - průmerný nájezd benzinových modelů vozů Škoda je totiž právě kolem 15 000 kilometrů ročně, u naftových modelů je to pak kolem 30 000 kilometrů za rok. Chalupářům i těm, kdo denně dojíždějí do práce autem, tedy přinese nevelký příplatek o dva roky delší jistotu, že se nebudou muset starat o nic jiného než běžný servis. Prodlouženou záruku lze zatím požadovat jen u vozů, zadávaných do výroby - ať již prostřednictvím webového Konfigurátoru, nebo prostřednictvím autorizovaných prodejců vozů Škoda. Zdroj: Auto-News.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.