Češi stále více nakupují nové osobní vozy. V loňském roce bylo zaregistrováno přes 132 tisíc automobilů. O tom, že Čechům se daří a mohou si nový vůz dovolit, svědčí také fakt, že vzrostl nákup osobních vozů v poměru s nákupem firemním vozů.
Nejprodávanější značkou je stále Škoda, konkrétně nejprodávanější vozidlo je Škoda Fabia (prodaných 27 611), v závěsu je od stejného výrobce Octavia (prodaných 14 971), dále pak Roomster (prodaných 4 488), následně je nejoblíbenějším vozidlem Ford Vison (prodaných 2 835), Toyota Yaris (prodaných 2 558), Peugeot 207 (prodaných 2 532), Renault Thalia (prodaných 2 321), Hyundai Getz (prodaných 2 238), Ford Focus (prodaných 2 040) a poslední se do TOP 10 automobilů vešla Kiaa cee´d (prodaných 1 949)
Přes nárůst prodeje nových vozidel roste i zájem o vozidla ojetá. Popularitě se těší především ojetiny ze zahraničí. Letos si starší automobil ze zahraničí pořídilo 212 869 řidičů. To je o 16,23 procent více než v roce 2006.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.