Máme tu nový rok a s ním přišlo mnoho změn. Do jaké míry se tyto změny budou týkat nás – řidičů?
Zatímco se všude zdražuje, řidiči se žádného velkého zdražování obávat nemusí. I když jedno zdražení už pocítili – dálniční známky.
Jako na houpačce budeme s cenami za pohonné hmoty. V první polovině roku bude cena za Natural 95 asi kolem 31 korun českých za litr, později dojde dokonce ke snížení této ceny. Do benzínu se přimíchá od ledna biolíh, ale ani tím nedojde k výraznému navýšení ceny. V průměru se cena benzínu letos bude pohybovat mezi 29 až 30 korunami. K přimíchání biopaliva do nafty dojde v září.
Zatímco téměř v každém sektoru přinese rok 2008 zdražování, v oblasti automobilů se toho podle odborníků bát nemusíme. K výraznému navýšen cen nedojde ani u benzínu, ale ani při koupi nového auta nebo náhradních dílů. Naopak - například ojeté vozy jsou teď mnohem levnější než v minulých letech a autobazary zaznamenaly zajímavý trend, kdy dochází k nárůstu zájmu o novější a dražší ojeté automobily.
Ke změnám dojde i v bodovém systému. Jeho základní prvky se sice nezmění, ale pravděpodobně se zvýší hranice bodů, za kterou je odebrán řidičský průkaz. Možná se řidiči dovolají ústupku v oblasti přidělení bodů za světla a mobilní telefon. Naopak ti, kteří doufali v navýšení povolené rychlosti, budou pravděpodobně zklamáni.
K omezení dopravy dojde také v centru měst. Cílem je postupné úplné vyloučení automobilů z měst.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.