Fiat brzy nabídne řadu dvouválců

Marek Litzman, 8. ledna 2008, 07:02 Google+

Jakkoliv se to možná zdá být trochu podivné, éra dvouválců se vrací. Může za to, jak jinak, tlak na snižování emisí. Fiat hodlá takových motorů představit hned celou řadu zatím o dvou objemech a velkém rozptylu výkonů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
320 CDI

320 CDI | foto: DaimlerChrysler

Sdílejte článek

Je to již delší dobu co Fiat oznámil, že bude nově nabízet dvouválcové motory o objemu 0,9 litru. Jejich uvedení se čekalo společně s Fiatem 500, ale zatím nic.

Zopakujme si trochu starší informace. Fiat řekl, že hodlá obnovit zašlou slávu dvouválců a na trh přijde s motorem o objemu necelý 1 litr, přesněji 0,9 litru. Způsobil tím pravda menší pozdvižení.

Fiat se snaží těžit z moderní lásky k malým přeplňovaným jednotkám, jakých sám nabízí mnoho a mnoho dalších nabízet hodlá. Všechny objemové kategorie se posunuly o řád výš, přeplňované dvoulitry dnes zastupují šestiválce, místo atmosferických dvoulitrů jsou dnes přeplňované 1,6 a pod nimi jsou zase motory v rozmezí 1,2-1,4.

A právě místo po atmosferických 1,2 se bude snažit zaplnit nový minimotor.

Udělat motor o objemu necelý litr je trochu oříšek. Čtyři válce jsou trochu příliš, protože u takto malého objemu již dochází k nezanedbatelným ztrátám. Tři válce nabízejí velmi nevyrovnaný chod, takže v úvahu přicházejí dvouválce. Jejich objem je pro eliminaci ztrát téměř ideální, vždyť objem každého válce je podobný jako u čtyřválců 1,8.

Vše bude samozřejmě doplněno přeplňováním. Sečteno a podtrženo – celkový výkon by měl dosahovat až 110 koní. K dispozici bude i slabší varianta s 90 koňmi. To je ten pravý výkon pro silnější verze dnešních miniaut. Co ale se základními verzemi? Na tuto otázku se naskýtá odpoveď v nejnovějších informacích.

Dle nich by celé potrfolio mělo být doplněno dalším motorem s objemem jen 0,7 litru. Ten by svým výkonem kolem 80 koní správně pokryl levné a základní motorizace.

A nakonec to nejlepší. Mezi mnoho změn by mělo patřit i několik detailů, které v konečném důsledku dále sníží třecí ztráty v motoru. Spotřeba by se tak nakonec měla pohybovat asi 20% pod hodnotami obvyklými pro atmosferické motory těchto výkonů.

Vytisknout

Diskuze: Fiat brzy nabídne řadu dvouválců

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Fabia

Škoda na mezinárodním autosalonu v Dillí

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud