Jakkoliv se to možná zdá být trochu podivné, éra dvouválců se vrací. Může za to, jak jinak, tlak na snižování emisí. Fiat hodlá takových motorů představit hned celou řadu zatím o dvou objemech a velkém rozptylu výkonů.
Je to již delší dobu co Fiat oznámil, že bude nově nabízet dvouválcové motory o objemu 0,9 litru. Jejich uvedení se čekalo společně s Fiatem 500, ale zatím nic.
Zopakujme si trochu starší informace. Fiat řekl, že hodlá obnovit zašlou slávu dvouválců a na trh přijde s motorem o objemu necelý 1 litr, přesněji 0,9 litru. Způsobil tím pravda menší pozdvižení.
Fiat se snaží těžit z moderní lásky k malým přeplňovaným jednotkám, jakých sám nabízí mnoho a mnoho dalších nabízet hodlá. Všechny objemové kategorie se posunuly o řád výš, přeplňované dvoulitry dnes zastupují šestiválce, místo atmosferických dvoulitrů jsou dnes přeplňované 1,6 a pod nimi jsou zase motory v rozmezí 1,2-1,4.
A právě místo po atmosferických 1,2 se bude snažit zaplnit nový minimotor.
Udělat motor o objemu necelý litr je trochu oříšek. Čtyři válce jsou trochu příliš, protože u takto malého objemu již dochází k nezanedbatelným ztrátám. Tři válce nabízejí velmi nevyrovnaný chod, takže v úvahu přicházejí dvouválce. Jejich objem je pro eliminaci ztrát téměř ideální, vždyť objem každého válce je podobný jako u čtyřválců 1,8.
Vše bude samozřejmě doplněno přeplňováním. Sečteno a podtrženo – celkový výkon by měl dosahovat až 110 koní. K dispozici bude i slabší varianta s 90 koňmi. To je ten pravý výkon pro silnější verze dnešních miniaut. Co ale se základními verzemi? Na tuto otázku se naskýtá odpoveď v nejnovějších informacích.
Dle nich by celé potrfolio mělo být doplněno dalším motorem s objemem jen 0,7 litru. Ten by svým výkonem kolem 80 koní správně pokryl levné a základní motorizace.
A nakonec to nejlepší. Mezi mnoho změn by mělo patřit i několik detailů, které v konečném důsledku dále sníží třecí ztráty v motoru. Spotřeba by se tak nakonec měla pohybovat asi 20% pod hodnotami obvyklými pro atmosferické motory těchto výkonů.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).