Ve dnech 10. až 16. prosince probíhal celoevropský zátah na řidiče jezdící pod vlivem alkoholu a drog. Zkontrolováno bylo více než 850 tisíc řidičů v Evropě. A výsledek? Víme, kde pijí nejvíc…
Zjistit, v jaké zemi je nejvíc řidičů, kteří usedají za volant i pod vlivem alkoholu, bylo celkem těžké, protože limit povoleného alkoholu v krvi se v jednotlivých zemích liší. Někde je hranice striktně stanovena na nule, jinde je povolen zlomek promile. Přesto jsou výsledky nekompromisní. Z celkového počtu 872 110 kontrolovaných řidičů řídilo pod vlivem alkoholu 13 461.
Nejvíce nezodpovědných řidičů usedlo za volant ve Francii, potom ve Španělsku, v Německu a ve Velké Británii. Česká republika vůbec nedopadla špatně. Jsme druhou zemí, kde přistihli nejméně řidičů, kteří před jízdou požili alkohol. V těsném závěsu za Českou republikou, na třetím místě, je Norsko. Prvenství nám uniklo díky Dánsku, kde je nejvíce řidičů – abstinentů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.