Celý rok se mluvilo o výměně řidičských průkazů a stejně si to někteří zapomnětlivci nechali až na poslední chvíli.
Kdo si nestihl vyměnit občanský nebo řidičský průkaz zdarma do 31. prosince, musí za to už v novém roce zaplatit správní poplatek 50 korun českých. Možná i proto na Silvestra praskaly úřady ve švech. Pražský magistrát přijímal žádosti o vystavení řidičských průkazů až do 18 hodin.
Řidiči, kteří to přesto nestihli a měli řidičský průkaz vydaný v letech 1964-1993, jsou nyní bez platného průkazu. Pokud budou řídit i tak, hrozí jim pokuta až 2 tisíce korun českých.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.