Rolls Royce, snad nejexkluzivnější automobilka na světě, má problémy s uspokojením poptávky. S rozvojem světové ekonomiky poptávka po luxusním a superluxusním zboží vzrůstá a prestižní automobilka na tom jen vydělává...
Kde jsou ty časy, kdy právě přijíždějící Rolls Royce znamenal aristokrata, šlechtice nebo alespoň britskou královnu. Doba se mění a dnes je Rolls Royce dostupný mnohem většímu spektru lidí.
Ve chvíli, kdy se Rolls Royce Phantom začal objevovat v raperských videoklipech, bylo jasné, že klientela se výrazně proměnila. Rollsy začali kupovat i popoví zbohatlíci, staly se méně vytříbenou, méně exkluzivní, pouze luxusní záležitostí.
K sedanu Phantom byl loni do výrobního programu zaveden i kabriolet Phantom Drophead coupé. Zanedlouho jistě přijde i další novinka, zatím nepojmenované dvoudveřové kupé, již však představené jako studie 101 EX.
S tím, jak se zvětšuje poptávka po nových Rollsech, je třeba navyšovat i výrobu. V příštím roce by měla být překonána meta 1000 prodaných vozů ročně, k čemuž by měla dopomoct i zrekonstruovaná továrna v Goodwoodu. Letos se tisícikusové hranice nepodařilo dosáhnout,
Jen na nově vznikajícím trhu v Číně by mělo být prodáno přes 100 vozů, tedy více než desetina produkce. Přitom první Rolls zde byl prodán až v roce 2003, loni se však udalo již 71 vozů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.