Jde o koncept Aston Martin V12 Vantage RS, který vychází z modelu Aston Martin V8 Vantage coupe. Tým designérů a inženýrů však využil flexibility designu původního modelu a jeho unikátní VH architektury a osadil do karoserie sportovní dvanáctiválec o objemu 6,0 litrů, a vytvořil tak dramatický a k produkci připravený koncept, zaměřený na extrémní výkony a dynamiku.
Ačkoliv nejzajímavějším údajem je jistě výkon 600 koní sportovního motoru konceptu V12 Vantage RS, podobně zajímavými jsou i informace o úrovni snížení hmotnosti, kterého se týmů inženýrů Aston Martin podařilo dosáhnout. Pohotovnostní hmotnost vozu je tak zhruba 1600 kg, čehož se u konceptu dosáhlo inteligentním využitím materiálů a odstraněním všech postradatelných prvků výbavy. Kromě váhové úspory tak dojde rovněž ke zlepšení výkonnosti a efektivity jízdy.
Podobně jako u modelu DBS jsou kapota a víko zavazadlového prostoru z z uhlíkových vláken, a o zastavení vozu se starají karbonové brzdové kotouče.
Dvanáctiválec o objemu 6,0 litrů a výkonu 600 koní využívá všech poznatků závodního oddělení automobilky. Motor využívá systému suché klikové skříně, nastavitelné délky výfukových svodů, dostal kované písty a ocelové ojnice, upravené vačkové hřídele pro sací i výfukové ventily, a upravené hlavy válců. Maximum výkonu je poskutováno v 6250 otáčkách, maximum točivého momentu 690Nm je k dispozici v 5000 ožáčkách.
Poměr výkonu k hmotnosti je přes 375 koní nas tunu, což činí koncept V12 Vantage RS vozem s nejlepším zrychlením, jaký kdy automobilka Aston Martin vyrobila. Vůz je schopen zrychlit z klidu na 100km/h přesně za 4,0 sekundy, rychlosti 160km/h dosáhne za 8,5 sekundy.
Představení konceptu Aston Martin V12 Vantage RS předznamenává nevšední rok produkce tohoto britského výrobce automobilů. V posledních dvanácti měsících přišla automobilka se dvěma horlivě očekávanými sportovními vozy - modely Aston Martin DBS Vantage Roadster - a rovněž byly zveřejněny detaily modelů DB9 LM a V8 Vantage N400. Tyto speciální modely oslavují závodní úspěchy vozů Aston Martin ve vytrvalostním závodě 24h Le Mans a na Nürburgringu. Všechny tyto vozy se připojují k modelům V8 Vantage, DB9 a DB9 Volante a budou se vyrábet v Gaydonu.
Zdroj: Aston Martin