Ferrari nedávno představilo jeden ze svých konceptů - malý a lehký sporťák Ferrari Millechili. Ačkoliv se v budoucnu nepředpokládá jeho sériová výroba, je koncept zajisté zajímavý, a to především díky skutečnosti, že jistým způsobem nastiňuje, kam se design vozů Ferrari bude ubírat.
Jak je zřejmé již z přiložených fotografií, nejde o dotažený koncept, ale spíše o maketu. Kola jsou jen pomalované válce, měřítko není 1:1 ... ale zajímavě se jeví fakta, která představení konceptu provází.
Tak především je to údaj o pohotovostní hmotnosti vozu - skutečný koncept by měl vážit pouhopouhou jedinou tunu! Možná se Ferrari chystá jít s dobou a představit efektivnější a k životnímu prostředí přívětivější vozy, ale spíše se dá očekávat, že snížení pohotovostní hmotnosti bude mít za následek patřičné zlepšení agility a dynamických schopností vozu, stejně jako by mělo umožnit vyšší rychlosti při průjezdu zatáčkami.
Neméně zajímavou je informace o použitém typu pohonu. Má jít o hybridní technologii, která však nebude sloužit jen k nižší spotřebě, ale především má pomoci k tomu, aby ani v okamžicích řazení vůz nepřestával zrychlovat - jednoduše má zajistit neustálý přísun točivého momentu. A to je vlastnost, kterou u sportovního vozu každý fanoušek ocení ...
Zdroj: Ferrari
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?