Ferrari nedávno představilo jeden ze svých konceptů - malý a lehký sporťák Ferrari Millechili. Ačkoliv se v budoucnu nepředpokládá jeho sériová výroba, je koncept zajisté zajímavý, a to především díky skutečnosti, že jistým způsobem nastiňuje, kam se design vozů Ferrari bude ubírat.
Jak je zřejmé již z přiložených fotografií, nejde o dotažený koncept, ale spíše o maketu. Kola jsou jen pomalované válce, měřítko není 1:1 ... ale zajímavě se jeví fakta, která představení konceptu provází.
Tak především je to údaj o pohotovostní hmotnosti vozu - skutečný koncept by měl vážit pouhopouhou jedinou tunu! Možná se Ferrari chystá jít s dobou a představit efektivnější a k životnímu prostředí přívětivější vozy, ale spíše se dá očekávat, že snížení pohotovostní hmotnosti bude mít za následek patřičné zlepšení agility a dynamických schopností vozu, stejně jako by mělo umožnit vyšší rychlosti při průjezdu zatáčkami.
Neméně zajímavou je informace o použitém typu pohonu. Má jít o hybridní technologii, která však nebude sloužit jen k nižší spotřebě, ale především má pomoci k tomu, aby ani v okamžicích řazení vůz nepřestával zrychlovat - jednoduše má zajistit neustálý přísun točivého momentu. A to je vlastnost, kterou u sportovního vozu každý fanoušek ocení ...
Zdroj: Ferrari
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.