Od Nového roku je povinností každého řidiče, který vjede do centrálních částí Berlína, Kolína nad Rýnem nebo Hannoveru, aby měl na čelním skle vylepenou ekologickou známku.
Během roku se bude seznam měst, kam smíte jen s ekologickou známkou, rozšiřovat. Známka je potvrzení, že Vaše auto je ekologicky způsobilé. Abyste si mohli koupit známku, musíte získat osvědčení o tom, že vaše auto je k přírodě šetrné.
To vám vydají na základě předložení technického průkazu ve stanicích technické kontroly a měření emisí, ale i v autorizovaných servisech. Musíte však zaplatit poplatek cca. 5,50 euro (přes 140 korun českých). Pokud například nemáte auto s katalyzátorem, osvědčení vám nevydají a vy bez něj nezískáte známku. Proto pro majitele starších vozidel budou středy některých velkých měst uzavřeny.
Samotnou známku si pak řidiči ze zahraničí můžou objednat na stránkách http://www.umwelt-plakette.de/. Její cena včetně vyřízení je 29,90 eur. Stránky jsou ve 13 jazycích, ale čeština mezi nimi ještě není. Za porušení vjezdu do ochranné zóny řidiči zaplatí pokutu a to například v Berlíně 40 euro. Známka není časově omezená a platí pro celou zemi.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.