Těžké dilema budou mít ti, kteří jsou zároveň milovníci přírody i piva. Ekologické palivo totiž naši přírodu chrání, ale pivo zase chutná, a díky eko palivu se zdražuje.
Američtí pěstitelé totiž vyměnili chmel za kukuřici, která se používá k výrobě biolihu. Ten je alternativou bio paliva. Především v USA je využití tohoto druhu paliva velkým hitem, proto je pro zemědělce finančně výhodnější pěstovat kukuřici.
A tak v USA ubývá ječmene a chmelu, který je nenahraditelnou surovinu pro vaření piva. V důsledku toho pivo zdražuje. Jeho cena je nyní v USA nejvyšší v historii a stále stoupá. Některé menší pivovary dokonce musely svoji výrobu piva ukončit.
V USA pivo zdražují, malé pivovary zavírají, otázkou je, jak by stejná situace dopadla u nás. Jestli je tu více ekologů nebo milovníků piva?
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.