BMW společně s Renaultem oživují několik let téměř zapomenutou myšlenku natáčení zadní nápravy společně s přední. Na rozdíl od mnoha vozů minulosti se bude zadní náprava natáčet aktivně, což ještě více přispěje k řidičskému zážitku.
Poté, co Renault zaznamenal při ohlášení nové technologie natáčení zadních kol pro Lagunu velký ohlas, přišlo i BMW se svým prohlášením.
Dle něj bude i nová sedmičková řada, která přijde na trh v příštím roce, vybavena technologií aktivního natáčení zadní nápravy.
Čeho se tím dosáhne? Především mnohem lepší stability při průjezdu zatáčkou a snadnějšího parkování.
BMW bude muset oproti Renaultu použít trochu jiný způsob natáčení, neboť vozy z bavorské stáje tradičně pohání zadní nápravu. Jak to dopadne se jistě dozvíme při představení.
Špionážní video nového BMW 7 můžete zhlédnout zde.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.