Nissan nedávno představil svoji opravdu žhavou novinku, nástupce legendárního Skylinu, se jménem GT-R. Nyní postupně uvolňuje další a další technické detaily a zajímavosti. Jednou z nich je funkce samostatného odblokování omezovače.
V rodném Japonsku je zákon nekompromisní. Jakkoliv výkonná auta musí mít povinně omezovač nastavený na 180 km/h. Více ani krok.
Co ovšem s takovýmto autem na okruhu? To je otázka, kterou u Nissanu řešili a vyřešili. Žádné složité odblokování, GT-R se odblokuje sám.
Díky technologii GPS Nissan sám pozná že dorazil na místo, kde silniční předpisy neplatí, a omezovač vypne. Po závodu a opuštění okruhu se však opět aktivuje.
Proč to? Nissan nemá zájem na tom, aby lidé houfně odblokovávali omezovače, neboť 180 se mu na japonské dálnice zdá dost.
Nasadil proto nekompromisní a neskutečně silné zabezpečení řídící jednotky, do které bude velmi těžké se nabourat a už vůbec něco pozměnit. Prohlašuje, že borci, kteří něco takového dovedou, se budou počítat v jednotkách kusů. Celosvětově.
Evropana může hřát na srdci to, že na starém kontinentě budou GT-R prodávána s omezovači na přijatelnější hodnotě 250 km/h. Vzhledem k tomu, že technologie rozpoznávání okruhů funguje jen v Japonsku, jsem zvědav, jak budou u Nissanu problém maximání rychlosti řešit v našich zeměpisných šířkách a délkách.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?