Nissan GT-R sám odblokuje omezovač.Na okruhu.

Marek Litzman, 28. prosince 2007, 07:08 Google+

Nissan nedávno představil svoji opravdu žhavou novinku, nástupce legendárního Skylinu, se jménem GT-R. Nyní postupně uvolňuje další a další technické detaily a zajímavosti. Jednou z nich je funkce samostatného odblokování omezovače.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GT-R

GT-R | foto: Nissan

Sdílejte článek

V rodném Japonsku je zákon nekompromisní. Jakkoliv výkonná auta musí mít povinně omezovač nastavený na 180 km/h. Více ani krok.

Co ovšem s takovýmto autem na okruhu? To je otázka, kterou u Nissanu řešili a vyřešili. Žádné složité odblokování, GT-R se odblokuje sám.

Díky technologii GPS Nissan sám pozná že dorazil na místo, kde silniční předpisy neplatí, a omezovač vypne. Po závodu a opuštění okruhu se však opět aktivuje.

Proč to? Nissan nemá zájem na tom, aby lidé houfně odblokovávali omezovače, neboť 180 se mu na japonské dálnice zdá dost.

Nasadil proto nekompromisní a neskutečně silné zabezpečení řídící jednotky, do které bude velmi těžké se nabourat a už vůbec něco pozměnit. Prohlašuje, že borci, kteří něco takového dovedou, se budou počítat v jednotkách kusů. Celosvětově.

Evropana může hřát na srdci to, že na starém kontinentě budou GT-R prodávána s omezovači na přijatelnější hodnotě 250 km/h.  Vzhledem k tomu, že technologie rozpoznávání okruhů funguje jen v Japonsku, jsem zvědav, jak budou u Nissanu problém maximání rychlosti řešit v našich zeměpisných šířkách a délkách.

Vytisknout

Diskuze: Nissan GT-R sám odblokuje omezovač.Na okruhu.

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tři skici faceliftované Škody Kodiaq

Škoda představila novou firemní strategii

Ilustrační foto

Čtyři nejčastější závady aut na dovolené a jak jim předejít?

Jaromír Jágr má nové auto

Jaromír Jágr má nové auto

Ilustrační foto

Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

Toyota bZ4X - namísto klasické masky senzory, světla a aerodynamické prvky v údajně „žraločí“ podobě

Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

TMMF zahájení výroby

Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

Honda Monkey 125

Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Volkswagen Golf GTI

Volkswagen Golf GTI - Nejuniverzálnější hothatch, který nadchne, ale i naštve

Bentley Arnage 4x4

Kam se hrabe Géčko od Mercedesu, toto Bentley Arnage je opravdu nepřehlédnutelné

Mercedes-Benz EQV

Test: Mercedes EQV 300 L - Jasná odpověď na otázku, zda vzít elektrický pohon nebo turbo diesel

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Test: Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

reklama

Doporučujeme

SLK

Mercedes Benz SLK dostal facelift

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čtyři nejčastější závady aut na dovolené a jak jim předejít?

  2. Jaromír Jágr má nové auto

  3. Kolik zaplatíme za palivo a dálniční známky při cestách po Evropě?

  4. Toyota chystá baterie nové generace a víme, kdy je chce představit

  5. Odborníci řekli, jak to bude s chybějícími čipy pro auta

  6. Ikonická Honda Monkey 125 ročník 2022

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud