Nissan nedávno představil svoji opravdu žhavou novinku, nástupce legendárního Skylinu, se jménem GT-R. Nyní postupně uvolňuje další a další technické detaily a zajímavosti. Jednou z nich je funkce samostatného odblokování omezovače.
V rodném Japonsku je zákon nekompromisní. Jakkoliv výkonná auta musí mít povinně omezovač nastavený na 180 km/h. Více ani krok.
Co ovšem s takovýmto autem na okruhu? To je otázka, kterou u Nissanu řešili a vyřešili. Žádné složité odblokování, GT-R se odblokuje sám.
Díky technologii GPS Nissan sám pozná že dorazil na místo, kde silniční předpisy neplatí, a omezovač vypne. Po závodu a opuštění okruhu se však opět aktivuje.
Proč to? Nissan nemá zájem na tom, aby lidé houfně odblokovávali omezovače, neboť 180 se mu na japonské dálnice zdá dost.
Nasadil proto nekompromisní a neskutečně silné zabezpečení řídící jednotky, do které bude velmi těžké se nabourat a už vůbec něco pozměnit. Prohlašuje, že borci, kteří něco takového dovedou, se budou počítat v jednotkách kusů. Celosvětově.
Evropana může hřát na srdci to, že na starém kontinentě budou GT-R prodávána s omezovači na přijatelnější hodnotě 250 km/h. Vzhledem k tomu, že technologie rozpoznávání okruhů funguje jen v Japonsku, jsem zvědav, jak budou u Nissanu problém maximání rychlosti řešit v našich zeměpisných šířkách a délkách.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.