Nissan nedávno představil svoji opravdu žhavou novinku, nástupce legendárního Skylinu, se jménem GT-R. Nyní postupně uvolňuje další a další technické detaily a zajímavosti. Jednou z nich je funkce samostatného odblokování omezovače.
V rodném Japonsku je zákon nekompromisní. Jakkoliv výkonná auta musí mít povinně omezovač nastavený na 180 km/h. Více ani krok.
Co ovšem s takovýmto autem na okruhu? To je otázka, kterou u Nissanu řešili a vyřešili. Žádné složité odblokování, GT-R se odblokuje sám.
Díky technologii GPS Nissan sám pozná že dorazil na místo, kde silniční předpisy neplatí, a omezovač vypne. Po závodu a opuštění okruhu se však opět aktivuje.
Proč to? Nissan nemá zájem na tom, aby lidé houfně odblokovávali omezovače, neboť 180 se mu na japonské dálnice zdá dost.
Nasadil proto nekompromisní a neskutečně silné zabezpečení řídící jednotky, do které bude velmi těžké se nabourat a už vůbec něco pozměnit. Prohlašuje, že borci, kteří něco takového dovedou, se budou počítat v jednotkách kusů. Celosvětově.
Evropana může hřát na srdci to, že na starém kontinentě budou GT-R prodávána s omezovači na přijatelnější hodnotě 250 km/h. Vzhledem k tomu, že technologie rozpoznávání okruhů funguje jen v Japonsku, jsem zvědav, jak budou u Nissanu problém maximání rychlosti řešit v našich zeměpisných šířkách a délkách.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.