Lamborghini slaví - jeho nejsilnější sériový model Murciélago byl vyroben již v rekordních třech tisících kusech. A jízda zdaleka nekončí, na trh totiž zanedlouho přijde i jedna velice speciální série.
Lamborghini Murciélago se stalo úspěšnějším vozem, než jakým byl jeho předchůdce, Lamborghini Diablo. Alespoň dle čísel tak můžeme soudit. Ďáblů se za 11 let produkce prodalo 2903, zatímco za prvních 6 let prodejů Murcielaga již na počítadle problikla číslice 3000.
Jakkoliv se to některým příznivcům značky, kteří považují Murcielago za přílišný derivát Audi, nemusí zdát, Murciélago se zkrátka prodává lépe než dobře. Ukazuje to také na obří kapacitu trhu se superluxusním zbožím.
Třítísícím Lambem se „náhodou“ stal kus ze speciální série LP 640 v šedé barvě.
Lamborghini si s Murciélagem může brousit zuby i na další metu, prodeje totiž zdaleka nekončí. Naopak, Lambo přichází s novou, ještě dravější verzí.
Murcielago SV se stane nejrychlejším Lambem současnosti. Veškeré zbytečnosti půjdou ven, včetně náhonu přední nápravy. Ano, nejrychlejší Lambo bude mít náhon jen na zadní nápravu. I to však dokáže uspořit, společně s hromadným trháním plastů a nahrazováním karbonem, až metrák hmotnosti.
Když se k tomu přidá motor z Reventonu naladěný na 640 koní, bude to bomba. Vlastně spíše atomová puma.
Čas k rozjezdu zkrátí standardně dodávaná sekvenční robotizovaná převodovka E-gear, která bude řadit ve zkráceném čase 0,2 sekundy (dosud 0,4). Jízdě ve vysokých rychlostech zase pomůže velké karbonové křídlo na zádi.
I tento model by měl v příštím roce dopomoci k trhání rekordů v prodávanosti. Již letošek bude rekordní, když se zatím prodalo již 2400 vozů se San't Agaty. Loni to bylo jen 2087 kusů.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.