Když se řekne tuning, většina se představí supervýkonná nadupaná auta ideálně se vstřikováním oxidu dusíku (slavný NOS) a přítlačná křídla, která, vzhledem ke své velikostí, přitláčí vůz k zemi spíše vlastní hmotností než aerodynamikou. Ale jde to i jinak.
Hartage ukázal, že umí tunit auta i jinak. Jeho nejnovější tuning totiž na silnici nemá téměř žádné ambice.
Nejmenší SUV od BMW, X3, totiž přetvořil k obrazu terénnímu. A začal od pneumatik.
Místo silničních treter, typických pro standardní X3, má Hunter pořádná bagančata. Výrazný vzorek je pro terén základem úspěchu.
Podvozek je nyní odolnější, pár železných traverz už snese nejednu ránu. Totéž platí o předním nárazníku.
Ovšem aby těch ran nebylo příliš, Hunter stojí na špičkách, jeho světlá výška totiž vzrostla na slušných 23 cm, čímž se dotahuje na terénně určená SUV, popřípadě i na civilně myšlené offroady jako Land Rover Discovery.
Brodivost je velmi slušných 50 cm, kříživost náprav je 63 stupňů a maximální stoupavost 48 stupňů. Nutno podotknout, že především na stoupavosti má lví podíl vhodné obutí.
Avšak výkon se hodí i v terénu. Hartage úpravou řídící jednotky posílil dvojici dieselových motorů, jeden třílitr dostal oproti původním 218 hned 253 koní, druhý třílitr si polepšil z 286 na 355 koníků.
Hartage samozřejmě nabízí mnoho dalších možností vylepšení.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.