V lednu to bude rok, co se začalo na silnicích vybírat mýtné. Provoz mýtného systému připomíná vánoční reklamu na Coca –colu.
Jediný rozdíl je ten, že v případě mýtného neveze Santa v kamionu láhve pití, ale 5, 6 miliard korun, které společnost Kapsch, provozovatel mýtného systému, vybrala na poplatcích za rok 2007. A to už je pěkná nadílka.
A v příštím roce lze k radosti vlády očekávat ještě vyšší nadílku. Od nového roku se bude totiž vybírat mýtné i na 180 kilometrech silnic 1. třídy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.