Pokud se připravujete oslavit Nový rok na horách, určitě oceníte několik informací, které vám usnadní cestu.
Jestli míříte do Beskyd, připravte se na možnou dopravní zácpu na silnici I/11 na Český Těšín, kde bývají časté kolony kvůli kamionové dopravě na hraniční přechody do Polska. Od přehrady Šance není silnice kvůli ochraně životního prostředí posypaná, proto očekávejte kluzký, uježděný sníh.
V Jeseníkách se, pokud možno, vyhněte silnici I/44, která vede na Červenohorské sedlo. Tato trasa se mnohdy stane osudnou pro osobní i nákladní vozidla.
V Krkonoších jsou, vzhledem ke sjízdnosti, problematické silnice I/10 na Jablonecku a Semilsku a I/14 do Harachova. Sice si zde vystačíte jen s kvalitními zimními pneumatikami, ale to samé už nemůžeme tvrdit o oblastech vedoucích ke Špindlerovu mlýnu. Pokud budete vyrážet tímto směrem, nezapomeňte zimní řetězy, v těchto lokalitách je řidiče musí často využívat.
Krkonoše bývají na Silvestra oblíbeným terčem turistů, proto se připravte na dlouhé kolony. Nejtragičtější situaci lze očekávat v neděli odpoledne na hlavní silnici směrem k Peci pod Sněžkou. Je možné, že kolona tam nebude mít konce. Dopravní zácpu dále čekejte v oblasti Nové Paky ve směru do Krkonoš.
Řidiči, kteří nejedou na Silvestra na hory poprvé, se snaží takovýmto úsekům raději vyhnout a často proto volí trasy na Jilemnici, Lomnici nad Popelkou a Jičín. Jenže bohužel nejsou sami. Podobně uvažuje velká část obyvatel a proto není jistota, že se kolony nevytvoří i zde.
Na cestě do Krušných hor je riziková silnice I/6 z Prahy do Karlových Varů. Povrch této silnice se upravuje a proto zde můžete nabrat dlouhé zpoždění. Pokud bude sněžit, vyhněte se raději silnici z Jáchymova na Boží Dar. Při špatném počasí je silnice špatně průjezdná.
V Orlických horách narazíte na problém na trase Vamberk-Králíky v oblasti Pastvin. Silnice jsou zde kvůli sněhovým závějím špatně průjezdné.
Šumava má své slabé místo na silnicích I/4 Vimperk k hraničnímu přechodu Strážný, dále pak na silnici I/27 Klatovy k Železné Rudě, na silnici I/26 u Domažlic nebo na silnici vedoucí k hraničnímu přechodu Folmava.
Na většině přístupných míst si na horách vystačíte se zimními pneumatiky, přesto nezapomeňte doma zimní řetězy.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.