Předpokládá se, že systém začne fungovat v praxi nejdříve za tři měsíce. Od té chvíle udělá čáru přes rozpočet všem, kteří při povinných technických kontrolách automobilu podváděli. Nyní už to nebude možné.
V České republice je v současné době přes 300 stanic STK. Bohužel, provází je nepěkná pověst benevolence k některým řidičům, což má za následek přestárlý vozový park. Systém zamezí tomu, aby vozidlo dostalo průkaz o technické prohlídce, pokud nebylo skutečně zkontrolováno. Bude například sledovat čas kontroly od založení protokolu, přes vjezd a výjezd z kontrolní linky STK, bude provádět zápisy závad a tisk protokolu bez možnosti vnějšího zásahu obsluhy.
A obávat se mohou i ti, kteří se v minulosti na technické kontrole dopustili podvodu. Program totiž umožňuje zpětně kontrolovat historii vozidel podle průběhu předchozích technických prohlídek nebo podle údajů v centrálním registru automobilů. Systém zvládne také kontrolu stavu vozidel přímo v silničním provozu, protože bude propojen na centrální systém Mafra.