Ministerstvo dopravy připravuje zavedení informačního systému, který umožní přísnější kontrolu technického stavu vozidel. Informační systém kontroly měl fungovat od začátku nového roku, ale jeho zavedení má zpoždění.
Předpokládá se, že systém začne fungovat v praxi nejdříve za tři měsíce. Od té chvíle udělá čáru přes rozpočet všem, kteří při povinných technických kontrolách automobilu podváděli. Nyní už to nebude možné.
V České republice je v současné době přes 300 stanic STK. Bohužel, provází je nepěkná pověst benevolence k některým řidičům, což má za následek přestárlý vozový park. Systém zamezí tomu, aby vozidlo dostalo průkaz o technické prohlídce, pokud nebylo skutečně zkontrolováno. Bude například sledovat čas kontroly od založení protokolu, přes vjezd a výjezd z kontrolní linky STK, bude provádět zápisy závad a tisk protokolu bez možnosti vnějšího zásahu obsluhy.
A obávat se mohou i ti, kteří se v minulosti na technické kontrole dopustili podvodu. Program totiž umožňuje zpětně kontrolovat historii vozidel podle průběhu předchozích technických prohlídek nebo podle údajů v centrálním registru automobilů. Systém zvládne také kontrolu stavu vozidel přímo v silničním provozu, protože bude propojen na centrální systém Mafra.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?