Ministerstvo dopravy připravuje zavedení informačního systému, který umožní přísnější kontrolu technického stavu vozidel. Informační systém kontroly měl fungovat od začátku nového roku, ale jeho zavedení má zpoždění.
Předpokládá se, že systém začne fungovat v praxi nejdříve za tři měsíce. Od té chvíle udělá čáru přes rozpočet všem, kteří při povinných technických kontrolách automobilu podváděli. Nyní už to nebude možné.
V České republice je v současné době přes 300 stanic STK. Bohužel, provází je nepěkná pověst benevolence k některým řidičům, což má za následek přestárlý vozový park. Systém zamezí tomu, aby vozidlo dostalo průkaz o technické prohlídce, pokud nebylo skutečně zkontrolováno. Bude například sledovat čas kontroly od založení protokolu, přes vjezd a výjezd z kontrolní linky STK, bude provádět zápisy závad a tisk protokolu bez možnosti vnějšího zásahu obsluhy.
A obávat se mohou i ti, kteří se v minulosti na technické kontrole dopustili podvodu. Program totiž umožňuje zpětně kontrolovat historii vozidel podle průběhu předchozích technických prohlídek nebo podle údajů v centrálním registru automobilů. Systém zvládne také kontrolu stavu vozidel přímo v silničním provozu, protože bude propojen na centrální systém Mafra.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.