V konceptu Nissan FORUM se snoubí krásný design s nejnovějšími technologickými inovacemi a vytváří tak unikátní prostorný rodinný vůz se sportovními geny pro volnočasové aktivity. Nissan FORUM je průzkumný designový koncept, jež byl vyvinut designovým centrem Nissan ve Spojených státech (NDA),
a má představovat další revoluci v oblasti rodinné přepravy.
Výzvou pro návrháře bylo navrhnout nový typ vozu, který by byl nejen vozem rodinným, ale současně pro řidiče vzrušujícím a tedy se sportovními ambicemi, pro pasažéry vozem pak nanejvýš pohodlným a praktickým. Proto je vůz vybaven širokými posuvnými bočními dveřmi, díky nimž se do vozu pasažérům snadno nastupuje, což je dále vylepšeno i absencí B sloupků karoserie. V interiéru vozu jsou tři řady sedadel, přičemž ta druhá je otočná a takže je možno volit konfiguraci interiéru podle potřeb a nálady osádky. Samozřejmostí je pak vybavení vozu multimediálním centrem nejvyšší kvality. Ostatně - prohlédněte si přiložené fotografie a uvidíte sami ... Nissan FORUM si odbude světovou premiéru v lednu v Detroitu na severoamerické autoshouw NAIAS 2008.
Zdroj: Nissan
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.