Nabídka plynových vozidel na našem trhu se opět rozšiřuje. A tentokrát i směrem trochu méně konvenčním. Plynové hnací zařízení dostal sedan - Volkswagen Passat, který může spalovat i CNG, tedy zemní plyn.
CNG je zkratka pro stlačený zemní plyn. A právě takový je v současné době podporován naší vládou, přičemž výrobci toho mají možnost patřičně využít.
Volkswagen představuje svoji oficiální přestavbu Passata na zemní plyn. Po Touranu a Caddym tak jde o třetí model automobilky z Wolfsburgu s pohonem na plyn.
Za pohon byla vybrána základní jednotka 1,4 TSI o výkonu 90 kW.
CNG se od LPG liší ve formě. Tankuje se jako stlačený plyn, díky čemuž není problém mít doma kompresor a vůz si dotankovat přes noc z domovní přípojky. Problémem je cena takového kompresoru.
LPG je zkapalněný propan-butan. Vzhledem k tomu, že je těžší než vzduch, je s takovým vozem vyloučeno parkování v podzemních garážích, kde by se pomalu unikající plyn hromadil.
Problémem CNG je to, že je třeba zastavovat na tankování velmi často, nádrž bohužel pojme jen relativně malé množství paliva. To stačí v Passatu na ujetí asi čtyř set kilometrů. Zmenšená nádrž na benzín potom dovolí ujet další čtyři stovky.
Sedanů s tovární zástavbou plynového pohonu zatím příliš není, takže musíme za tento krok Volkswagen jen a jen pochválit. Pro taxikáře skvělý tah.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.