Organizace EuroNCAP uskutečnila další sérii testů. Zúčastnilo se ji hned 6 vozidel všech tříd a velikostí. Mazda 2, Daihatsu Materia, Renault Laguna, Honda Civic, Mercedes-Benz třídy C a Volvo V70. A udělené známky byly opravdu velmi dobré.
Nejmenším účastníkem testu byla Mazda 2. Ta skončila s výborným výsledkem u zisku pěti hvězdiček. 15 bodů získala za boční náraz, 16 za náraz přední, 2 za náraz na kůl a další dva bodíky k dobru získala za připomínače bezpečnostních pásů.
Ochranu chodců ohodnotila organizace dvěmi hvězdičkami ze čtyř.
Druhým testovaným bylo u nás neprodávané Daihatsu Materia. Se čtyřmi hvězdičkami se řadí do průměru pole. Skóre je 10 bodů za čelní, 15 za boční náraz a 2 bodíky za připomínač pásů. Náraz na kůl nebyl proveden.
Ochrana chodců si vysloužila dvouhvězdičkové hodnocení.
O něco větší „kosmická“ honda Civic získala na tuto třídu možná již lehce podprůměrné 4 hvězdičky. 12 bodů za čelní, 15 za boční a 2 body za náraz na kůl. Hned 3 body přidaly připomínáče pásů.
Chodci se budou z nárazu na Civic radovat nejvíce, organizace jejich bezpečí ohodnotila třemi ze čtyř hvězdiček.
Asi není překvapením, že větší Mercedes C získal plný počet 16 bodů za čelní a 15 za boční náraz, kůl byl ohodnocen dvěma body a připomínače pásů hned třemi.
Méně se z Mercedesu budou radovat chodci, získal sice také 2 hvězdičky, jenže za nimi se skrývá druhý nejnižší bodový zisk z dnes testovaných.
Nejhůře se k chodcům chová Renault Laguna, který získal ještě o bod méně. To sice stále stačí na 2 hvězdičky, ale propad 10 (Renault) oproti 24 u Civicu je výrazný.
Své pasažéry ale Laguna chrání seč může. Plný počet bodů (16 za čelní, 15 boční, 2 za kůl a 3 za připomínače) na to jasně poukazuje. Zároveň i nejlépe chrání malé pasažéry v dětských sedačkách, zde získala 4 hvězdičky z pěti za 41 bodů.
Posledním testovaným bylo Volvo V70, které si nechalo utéct dva bodíky, jeden utekl v kategorii nárazu na kůl, druhý za připomínače pásů, kde byl bodový zisk jen 2 body (pravděpodobně chybí hlášení pro zadní sedadla). S testem nárazu na kůl se objevily problémy se zpožděním bočních airbagů, které automobilka nyní řeší. proto jediný bod. Jinak přední náraz znamená 16 bodů, boční 15.
Chodci jsou Volvem chráněni průměrně, 2 hvězdy jsou zkrátka průměrem.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.