9ff je proslulý tuner všeho, co jen spatří bránu závodu Porsche. Poslední kousek je opravdu exkluzivní a stojí za pozornost. Tu mu věnujeme i my. Jak vypadá nejsilnější Porsche 911 turbo s téměř tisícem koní?
911 turbo posloužila jako základ jedné z nejextrémnějších úprav. 9ff původní Porsche kompletně přestavělo, aby nechala vzniknout monstru s tisíci koni pod kapotou.
Maximální rychlost Veyronu pravděpodobně nedala konstruktérům spát, takže řádně vytuněná novinka by měla překročit maximální rychlost 407 km/h.
Může za to motor o objemu 4,2 litru a výkonu, držte se, 987 koní. To je 235 koní na litr objemu. K tomu se přidává i točivý moment 964 Nm.
Dobrých hodnot dosahuje i hmotnost, auto totiž váží jen 1,3 tuny. To vše díky rozsáhlému použití karbonu a kevlaru.
Karoserie je o 30 cm delší a o 12 cm nižší. Díky propracované aerodynamice nejsou potřeba žádné nadbytečné spoilery, nic tak nekazí skvělý dojem z ladných křivek.
Cena každého z dvaceti vyrobených exemplářů bude přesahovat v přepočtu 15 milionů korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?