Japonská automobilka Toyota Motor připravuje speciální inteligentní vozy pro starší řidiče. Cílem těchto automobilů je pomoc starším řidičům jezdit bezpečně.
Na vývoji nové třídy vozů se bude podílet profesor Rjut Kawašima, který se podílel na vývoji populárních videoher k procvičování mozku pro konzolu Nintendo DS.
Nové automobily budou schopny sledovat mozkovou a emoční aktivitu, vyhodnotí tak styl řízení motoristů a omezí nebezpečné situace. Například, auto bude schopné automaticky zpomalit, pokud vyhodnotí situaci, že řidič má bezdůvodně sešlápnutý plynový pedál. Součástí bude i systém kontroly teploty, který pomůže řidičům udržet ostražitost.
Cílem Toyoty bude v budoucnosti vyvinout takové auto, které bude samo podporovat mozkovou aktivitu, takže samotné řízení vozidla bude určitou formou cvičení mozku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.