Japonská automobilka Toyota Motor připravuje speciální inteligentní vozy pro starší řidiče. Cílem těchto automobilů je pomoc starším řidičům jezdit bezpečně.
Na vývoji nové třídy vozů se bude podílet profesor Rjut Kawašima, který se podílel na vývoji populárních videoher k procvičování mozku pro konzolu Nintendo DS.
Nové automobily budou schopny sledovat mozkovou a emoční aktivitu, vyhodnotí tak styl řízení motoristů a omezí nebezpečné situace. Například, auto bude schopné automaticky zpomalit, pokud vyhodnotí situaci, že řidič má bezdůvodně sešlápnutý plynový pedál. Součástí bude i systém kontroly teploty, který pomůže řidičům udržet ostražitost.
Cílem Toyoty bude v budoucnosti vyvinout takové auto, které bude samo podporovat mozkovou aktivitu, takže samotné řízení vozidla bude určitou formou cvičení mozku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.