Čeští podnikatelé zachraňují na poslední chvíli peníze, které ještě lze ušetřit na daních. Kupují nová auta a podepisují smlouvy na leasing, protože reforma veřejných financích a její daňové zákony od nového roku zhorší možnosti odpisů z daní.
Rychlé odpisy z daní končí letošním rokem. A od nového roku budou především úroky z leasingu značně nevýhodné. Proto, pokud někdo plánoval kupit firemní auto, má nejvyšší čas.
Auto bude muset podnikatel vlastnit o dva roky déle než dosud, aby snížil základ daně. Na 30 let se pak vyšplhá doba odepisování v případě nemovitostí.
Jediná výhoda v novém roce bude ta, že od ledna budou moci podnikatelé odepisovat i auto dražší než 1,5 milionu korun.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.