Rinspeed je trochu zvláštní automobilka. Jediné, co ji zaručeně nemůžeme vytknout, je to, že by šla s davem. Vždy představí něco speciálního a vždy tím ohromí. Podařilo se to i tentokráte? Na črtách nepochybně.
Rinspeed má sen. Chtěl by nám splnit všechny klučičí sny. Nějaký vývojář se pravděpodobně díval na slavnou bondovku „The Spy Who Loved Me“ (Špión/Agent, který mne miloval) a všiml si zvláštního Lotusu.
Onen Lotus Esprit se dokázal změnit v ponorku a dovézt Jamese Bonda na místo určení i pod vodou (dále bych děj raději nerozváděl, neb film a konkrétně James Bond nepatří mezi mé silné stránky).
Rinspeed se rozhodl v březnu na autosalonu v Ženevě odhalit nový koncept se jménem sQuba. Jde o hybrid, tentokráte však v trochu jiném podání. Dokáže cestovat jak po zemi, tak i ve vodě.
Koncept je schopen se potopit do hloubky až deseti metrů. Pohon je zajištěn elektromotorem, který ve vodě pohání dvě vrtule a dvě turbínky, na souši zase roztáčí zadní kola.
Při pohledu na fotky je na konceptu cosi divného. Ponorka-kabriolet je trochu méně vysněným řešením, neboť takový návrat z divadla či plesu přes řeku či rybník nutně znamená převlékání saka a večerní toalety do poněkud neoprenovějšího obleku.
Jsme upřímně zvědaví v jaké formě bude koncept v Ženevě představen. Taková prezentace v akváriu by nebyla zrovna nezajímavá. Lituji potom ovšem ty, kteří se budou chtít posadit za volant...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.