Taky se vám stane, že občas, jen tak lehce, trošku víc, šlápnete na plyn… Přitom zákon schválnosti funguje spolehlivě a vy se za krátký čas dočkáte obsílky od policie, že jste překročili povolenou rychlost.
Někteří řidiči mají v autě antiradar, jeho využívání je u nás ale nelegální a pokud vám na něj přijdou, zaplatíte mnohem víc než za několik desítek pokut. Za využívání antiradarů hrozí pokuta až 100 000 korun českých. Jenže zákon o silničním provozu má skulinku.
Jeho slabina je přímo v tom, jak složitě definuje, co jsou to antiradary - technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Přeloženo do laické řeči, pokutu vám mohou dát především za to, že antiradarem narušujete měření radaru a ovlivňujete jeho celkový výsledek.
Existuje možnost, jak vozit antiradar ve svém vozidle bez rizika porušení zákona. Stačí nechat si toto vylepšení zabudovat do GPS navigace nebo si přímo koupit navigaci, ve které je již antiradar zabudovaný. Jedná se o tzv. pasivní antiradar, který vás upozorní na přítomnost radaru, ale zároveň nenaruší jeho provoz a proto vám nemůže být udělena pokuta.
Pokud policie využije pevné radary s kamerovým systém, je ze zákona povinna na něj vhodným způsobem upozornit. Proto se také ve sledovaných úsecích objevují značky, upozorňující na měření rychlosti. Smyslem radaru má být totiž především účinná prevence.
Povinnost zveřejňovat informaci znamená, že taková informace není utajovaná a můžete ji beztrestně využívat. Trestné je pouze to, pokud tím nějak narušíte provoz radaru. A to právě u pasivních antiradarů v GPS navigaci nehrozí.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).