Taky se vám stane, že občas, jen tak lehce, trošku víc, šlápnete na plyn… Přitom zákon schválnosti funguje spolehlivě a vy se za krátký čas dočkáte obsílky od policie, že jste překročili povolenou rychlost.
Někteří řidiči mají v autě antiradar, jeho využívání je u nás ale nelegální a pokud vám na něj přijdou, zaplatíte mnohem víc než za několik desítek pokut. Za využívání antiradarů hrozí pokuta až 100 000 korun českých. Jenže zákon o silničním provozu má skulinku.
Jeho slabina je přímo v tom, jak složitě definuje, co jsou to antiradary - technické prostředky a zařízení, které znemožňují nebo ovlivňují funkci technických prostředků používaných policií nebo Vojenskou policií při dohledu na bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. Přeloženo do laické řeči, pokutu vám mohou dát především za to, že antiradarem narušujete měření radaru a ovlivňujete jeho celkový výsledek.
Existuje možnost, jak vozit antiradar ve svém vozidle bez rizika porušení zákona. Stačí nechat si toto vylepšení zabudovat do GPS navigace nebo si přímo koupit navigaci, ve které je již antiradar zabudovaný. Jedná se o tzv. pasivní antiradar, který vás upozorní na přítomnost radaru, ale zároveň nenaruší jeho provoz a proto vám nemůže být udělena pokuta.
Pokud policie využije pevné radary s kamerovým systém, je ze zákona povinna na něj vhodným způsobem upozornit. Proto se také ve sledovaných úsecích objevují značky, upozorňující na měření rychlosti. Smyslem radaru má být totiž především účinná prevence.
Povinnost zveřejňovat informaci znamená, že taková informace není utajovaná a můžete ji beztrestně využívat. Trestné je pouze to, pokud tím nějak narušíte provoz radaru. A to právě u pasivních antiradarů v GPS navigaci nehrozí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.