Nákupní vánoční horečka stoupá. Podle toho vypadají i silnice a především nákupní domy. Všude je spousta lidí, zato málo parkovacích míst. A tak se svádí lité boje i o ten nejmenší koutek na parkovišti.
Každým rokem je to stejné. Čím blíž jsou vánoce, tím zuřivěji lidi nakupují. Obchodní centra praskají ve švech a stejně tak i jejich parkoviště. Nakoupit třeba jen běžné potraviny, je v dnešních dnech úplnou noční můrou a to především těch netrpělivých řidičů. A přitom by stačilo tak málo. Jen trocha ohleduplnosti navzájem.
Opravdu není nutné používat ten nejvíce frekventovaný vjezd na parkoviště, který je nejblíže hlavního vchodu. A to zvlášť v případě, že obchodní centrum má i další vchody. Pak se nemůžeme divit, že auta, která se už nevejdou k vjezdu, blokují přilehlou komunikaci. V Brně, v jednom obchodním centru, je vjezd na parkoviště směrem do prudšího kopce. Jeden z vjezdů je víc frekventovaný a proto u něj stojí fronty aut až k semaforu. Ti, kteří pouze projíždějí, si frontu také řádně vychutnají. Nemluvě o nervózních a méně zkušených řidičích, kteří jsou nuceni popojíždět krok za krokem nahoru, směrem do kopce.
A když se vám podaří probojovat až na parkoviště, můžete ho objíždět i několik desítek minut než najdete volné parkovací místo. A když se vám zdá, že jste konečně nějaké našli, zjistíte, že vedlejší auto parkuje přes dvě parkovací místa. Takže místo tam sice je, ale na další vozidlo je malé. Když je parkoviště poloprázdné, lze tuto řidičovu bezohlednost omluvit, ale ve dnech před vánoci, kdy jsou parkoviště plná aut, je takové jednání neomluvitelné a vůči ostatním řidičům velmi sobecké.
Jak tedy přežít vánoční nákupy a parkování v obchodních centrech bez úhony? Nejlepší je počkat, až toto šílené období pomine a teprve potom vyrazit do ulic. Pro ty, kteří ještě nemají dárky, je tato rada vyloučená. Nezbývá nám než se obrnit trpělivostí a vyrazit. Přesto pokud jedete nakoupit jen běžné potraviny, doporučuji navštívit markety pozdě večer. Některé obchody mají provoz non-stop. A pokud musíte přeci jen vyrazit ve špičce, tak se přimlouvám za trpělivost a ohleduplnost, kterou by měli mít řidiči k sobě navzájem. Jen tak si můžeme situaci všichni ulehčit.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.