Nákupní vánoční horečka stoupá. Podle toho vypadají i silnice a především nákupní domy. Všude je spousta lidí, zato málo parkovacích míst. A tak se svádí lité boje i o ten nejmenší koutek na parkovišti.
Každým rokem je to stejné. Čím blíž jsou vánoce, tím zuřivěji lidi nakupují. Obchodní centra praskají ve švech a stejně tak i jejich parkoviště. Nakoupit třeba jen běžné potraviny, je v dnešních dnech úplnou noční můrou a to především těch netrpělivých řidičů. A přitom by stačilo tak málo. Jen trocha ohleduplnosti navzájem.
Opravdu není nutné používat ten nejvíce frekventovaný vjezd na parkoviště, který je nejblíže hlavního vchodu. A to zvlášť v případě, že obchodní centrum má i další vchody. Pak se nemůžeme divit, že auta, která se už nevejdou k vjezdu, blokují přilehlou komunikaci. V Brně, v jednom obchodním centru, je vjezd na parkoviště směrem do prudšího kopce. Jeden z vjezdů je víc frekventovaný a proto u něj stojí fronty aut až k semaforu. Ti, kteří pouze projíždějí, si frontu také řádně vychutnají. Nemluvě o nervózních a méně zkušených řidičích, kteří jsou nuceni popojíždět krok za krokem nahoru, směrem do kopce.
A když se vám podaří probojovat až na parkoviště, můžete ho objíždět i několik desítek minut než najdete volné parkovací místo. A když se vám zdá, že jste konečně nějaké našli, zjistíte, že vedlejší auto parkuje přes dvě parkovací místa. Takže místo tam sice je, ale na další vozidlo je malé. Když je parkoviště poloprázdné, lze tuto řidičovu bezohlednost omluvit, ale ve dnech před vánoci, kdy jsou parkoviště plná aut, je takové jednání neomluvitelné a vůči ostatním řidičům velmi sobecké.
Jak tedy přežít vánoční nákupy a parkování v obchodních centrech bez úhony? Nejlepší je počkat, až toto šílené období pomine a teprve potom vyrazit do ulic. Pro ty, kteří ještě nemají dárky, je tato rada vyloučená. Nezbývá nám než se obrnit trpělivostí a vyrazit. Přesto pokud jedete nakoupit jen běžné potraviny, doporučuji navštívit markety pozdě večer. Některé obchody mají provoz non-stop. A pokud musíte přeci jen vyrazit ve špičce, tak se přimlouvám za trpělivost a ohleduplnost, kterou by měli mít řidiči k sobě navzájem. Jen tak si můžeme situaci všichni ulehčit.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.