Statistiky nehodovosti každým rokem rostly. Vláda, policie i veřejnost chtěli říct dost nezodpovědným řidičům a proto v platnost vešel bodový systém. Myšlenka to byla dobrá. Jejím hlavním cílem bylo zajistit, aby řidiči jezdili co nejodpovědněji. A výsledek? Je to ještě horší.
V prvních měsících se zdálo, že cíl tohoto nápadu bude naplněn. Řidiči se skutečně zalekli, jezdili opatrně a statistika nehodovosti byla relativně příznivá. Během následujících měsíců se ale všechno změnilo k horšímu. Řidičům na základě prohlášení některých politických špiček otrnulo a nejenže se situace vrátila do starých kolejí, ale dokonce se ještě i zhoršila.
Když srovnáme celý rok, zjistíme, že počet nehod je ještě vyšší než před rokem, kdy se bodový systém připravoval. Za uplynulých jedenáct měsíců vyšetřovala policie 167 600 nehod, při kterých muselo zemřít 1 027 osob (o 146 více než loni), 3 640 osob bylo těžce zraněno ( o 14 osob méně než loni ) a 23 416 osob bylo lehce zraněno ( o 1217 více než loni)
Odhadnutá hmotná škoda je skoro osm miliard korun českých.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.