Statistiky nehodovosti každým rokem rostly. Vláda, policie i veřejnost chtěli říct dost nezodpovědným řidičům a proto v platnost vešel bodový systém. Myšlenka to byla dobrá. Jejím hlavním cílem bylo zajistit, aby řidiči jezdili co nejodpovědněji. A výsledek? Je to ještě horší.
V prvních měsících se zdálo, že cíl tohoto nápadu bude naplněn. Řidiči se skutečně zalekli, jezdili opatrně a statistika nehodovosti byla relativně příznivá. Během následujících měsíců se ale všechno změnilo k horšímu. Řidičům na základě prohlášení některých politických špiček otrnulo a nejenže se situace vrátila do starých kolejí, ale dokonce se ještě i zhoršila.
Když srovnáme celý rok, zjistíme, že počet nehod je ještě vyšší než před rokem, kdy se bodový systém připravoval. Za uplynulých jedenáct měsíců vyšetřovala policie 167 600 nehod, při kterých muselo zemřít 1 027 osob (o 146 více než loni), 3 640 osob bylo těžce zraněno ( o 14 osob méně než loni ) a 23 416 osob bylo lehce zraněno ( o 1217 více než loni)
Odhadnutá hmotná škoda je skoro osm miliard korun českých.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?