Statistiky nehodovosti každým rokem rostly. Vláda, policie i veřejnost chtěli říct dost nezodpovědným řidičům a proto v platnost vešel bodový systém. Myšlenka to byla dobrá. Jejím hlavním cílem bylo zajistit, aby řidiči jezdili co nejodpovědněji. A výsledek? Je to ještě horší.
V prvních měsících se zdálo, že cíl tohoto nápadu bude naplněn. Řidiči se skutečně zalekli, jezdili opatrně a statistika nehodovosti byla relativně příznivá. Během následujících měsíců se ale všechno změnilo k horšímu. Řidičům na základě prohlášení některých politických špiček otrnulo a nejenže se situace vrátila do starých kolejí, ale dokonce se ještě i zhoršila.
Když srovnáme celý rok, zjistíme, že počet nehod je ještě vyšší než před rokem, kdy se bodový systém připravoval. Za uplynulých jedenáct měsíců vyšetřovala policie 167 600 nehod, při kterých muselo zemřít 1 027 osob (o 146 více než loni), 3 640 osob bylo těžce zraněno ( o 14 osob méně než loni ) a 23 416 osob bylo lehce zraněno ( o 1217 více než loni)
Odhadnutá hmotná škoda je skoro osm miliard korun českých.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.