Sněhové řetězy ze supermarketu, za super nízkou cenou, nejsou zrovna tím pravým super nákupem, jak se může na první pohled zdát. Pořídíte je sice už za 400 korun českých, ale nízké ceně odpovídá i nízká kvalita. Lehce se vám může stát, že prasknou.
Řetěz slušné kvality pořídíte už od 1 300 korun českých a můžete si být jisti, že takový už něco vydrží. Zdálo by se, řetěz jako řetěz, tak proč platit víc? V čem se od sebe jednotlivé sněhové řetězy liší? Je to především kvalitou materiálu. Levnější, vyrobený z méně kvalitního materiálu, se často přetrhne a jeho oprava vyjde na několik tisíc. Proto je už lepší koupit zdánlivě dražší výrobek. Dobrou pověst mají značky Weissenfels, Pewag KWB, RUD, König a Ottinger.
Pozor si dejte také na informaci, jestli automobilka povoluje používat daný typ řetězu na konkrétní značku auta. Na trhu je hodně automobilů, kterým se pneumatiky do standardních řetězů nevejdou. Rizikové jsou především značky Audi, BMW nebo Mercedes-Benz. Tyto vozy mívají obecně větší kola než ostatní. Výrobci vás na to vždy upozorní v manuálu.
Když se rozhodnete koupit nový řetěz, musíte říct prodavači rozměr pneumatiky, značku vozu i to, kam s ním nejčastěji jezdíte. Jedině tak vám pomůže vybrat nejvhodnější typ na vaše pneumatiky.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.