Irán, Turecko a Malajsie spojily své síly na projektu prvního auta, které bude vyhovovat požadavkům muslimů. Náboženské vozidlo bude na trhu v roce 2011 a bude stát 6 až 8 tisíc eur (150 - 200tisíc korun českých).
S nápadem přišla automobilka Proton, která věří, že ji tento nový projekt, příhodně nazvaný islamic car, pomůže ze současné krize. Auto bude skutečně obsahovat vše, co muslim potřebuje. Najdeme v něm kompas - ukazující k hoře Mecce, speciální přihrádku na islámskou knihu Korán a šátek.
Jestli bude automobilka Proton islámské auto vyvážet i do západní Evropy se zatím neví. Lze ale předpokládat, že tu o něj, z pochopitelných důvodů, moc velký zájem nebude.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.