Více než půl miliónu řidičů, kteří mají řidičský průkaz vydaný před 31. prosincem 1993, si nestihlo zažádat včas o jeho výměnu. Stovky zapomnětlivců se snaží v těchto dnech situaci na poslední chvíli zachránit. Ale je už pozdě...
Vzhledem k náporu řidičů, kteří si zažádali o nový řidičský průkaz a době, která je potřebná k jeho vyřízení, je už nyní jasné, že ti, co o nové doklady zažádali v posledních dnech, nový řidičák do začátku nového roku nedostanou. Tři týdny, které zbývají do Silvestra, na vyřízení nových dokladů zkrátka nestačí.
Proto v prvních dnech nového roku bude o tisíce řidičů na silnicích méně. Nejvíce hříšníků je v Praze a naopak nejméně v Ústeckém kraji. Řidičům, kteří se rozhodnou riskovat a vyjedou na silnice bez platného řidičského průkazu, hrozí pokuta až 2 000 korun českých.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.