Design vozů Škoda Auto nabere nový směr. Jeans Manske, dosavadní vedoucí oddělení designu značky Škoda Auto odchází a na jeho místě ho vystřídá Jozef Kaban, který navrhoval design vozů Audi.
Podle Manskeho byly vytvořeny nové generace Škody Superb a je už dnes autorem designu Octavie III. genarace.
Uvidíme, jestli změna Škodě Auto prospěje a jestli se design vozu významně změní nebo bude pokračovat v zaběhnutých kolejích.
Připomeňme, že Jozef Kaban je mimo jiné i autorem ikony třídy supersportů Bugatti Veyron!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.