Někteří řidiči jsou nepoučitelní. I když semafor svítí červeně, troufnou si na poslední chvíli ještě projet. Doufají, že je nikdo neviděl.
Svědkem tak bývá často jen semafor. Ale ten o jejich přestupku už umí vydat svědectví. Některé moderní semafory mají totiž zabudované kamery, které pořídí záznam řidiče jedoucího na červenou.
Systém se skládá ze tří kamer. Důležitý je záznam ze předu, který zachytí váš obličej, osvětlený infračerveným světlem, proto je tvář i za tmy dobře rozpoznatelná. Ještě důležitější je záběr z dálky na kterém je zachycena SPZ vašeho vozidla. Kombinace těchto záběrů tvoří neprůstřelný důkazní materiál pro policii.
Záznamy těch, kteří jeli na červenou jsou ukládány na pevný disk u křižovatky. V pravidelných intervalech údaje vyzvedne odborná obsluha, která je dále analyzuje.
Tato novinka se zatím instaluje pouze v Praze, ale lze předpokládat její brzké rozšíření do celé České republiky. Takový ,,chytrý“ semafor se nachází například v Praze už na křižovatce K Holyni.
Pokud tedy stále hodláte někteří riskovat kolizi či sražení chodce kvůli tomu, abyste zastavili až na další křižovatce, nezapomínejte se při tom usmívat. Je s postupem času stále pravděpodobnější, že váš úsměv na fotografii z kamery v semaforu zůstane na delší dobu po zaplacení pokuty a stržení bodů bez opakování...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?