Někteří řidiči jsou nepoučitelní. I když semafor svítí červeně, troufnou si na poslední chvíli ještě projet. Doufají, že je nikdo neviděl.
Svědkem tak bývá často jen semafor. Ale ten o jejich přestupku už umí vydat svědectví. Některé moderní semafory mají totiž zabudované kamery, které pořídí záznam řidiče jedoucího na červenou.
Systém se skládá ze tří kamer. Důležitý je záznam ze předu, který zachytí váš obličej, osvětlený infračerveným světlem, proto je tvář i za tmy dobře rozpoznatelná. Ještě důležitější je záběr z dálky na kterém je zachycena SPZ vašeho vozidla. Kombinace těchto záběrů tvoří neprůstřelný důkazní materiál pro policii.
Záznamy těch, kteří jeli na červenou jsou ukládány na pevný disk u křižovatky. V pravidelných intervalech údaje vyzvedne odborná obsluha, která je dále analyzuje.
Tato novinka se zatím instaluje pouze v Praze, ale lze předpokládat její brzké rozšíření do celé České republiky. Takový ,,chytrý“ semafor se nachází například v Praze už na křižovatce K Holyni.
Pokud tedy stále hodláte někteří riskovat kolizi či sražení chodce kvůli tomu, abyste zastavili až na další křižovatce, nezapomínejte se při tom usmívat. Je s postupem času stále pravděpodobnější, že váš úsměv na fotografii z kamery v semaforu zůstane na delší dobu po zaplacení pokuty a stržení bodů bez opakování...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.