Na českých silnicích se v současné době prohání více než 4,22 milionů osobních vozidel. Přitom třetina z tohoto počtu je starší více než 15 let.
Zdá se vám, že těch automobilů v ulicích jen přibývá? Máte pravdu. Podle statistik Sdružení automobilového průmyslu počet automobilů výrazně roste. Nejčastěji potkáte na silnici Škodu (41%), ze zahraničních výrobců se nejčastěji po komunikacích prohání Ford (7,09%), Renault (6,26%) a Peugeot. Celkem je v České republice zaregistrováno 108 různých značek.
Přitom každé třetí auto je starší 15 let. Mezi nejstarší auta patří většinou Škodovky (Š 105, Š120), hned za nimi jsou pak Favority a Formany. Stále se zde také objevují značky jako jsou Trabant, Moskvič nebo Wartburg. Tyto vozidla bývalého východního bloku jsou nejstaršími auty, které na našich silnicích jezdí. Jejich průměrný věk dosahuje 35 let.
Naopak nejnižší věkový průměr mají u nás asijské vozy, Kia, Hyundai, Toyota a Suzuki. Z evropských značek je pak nejmladší Volvo (9,72 let) a Citroen (9,95 let.). Vozy Fabia a Octavia dosahují průměrného věku přes 5 let.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?