Na českých silnicích se v současné době prohání více než 4,22 milionů osobních vozidel. Přitom třetina z tohoto počtu je starší více než 15 let.
Zdá se vám, že těch automobilů v ulicích jen přibývá? Máte pravdu. Podle statistik Sdružení automobilového průmyslu počet automobilů výrazně roste. Nejčastěji potkáte na silnici Škodu (41%), ze zahraničních výrobců se nejčastěji po komunikacích prohání Ford (7,09%), Renault (6,26%) a Peugeot. Celkem je v České republice zaregistrováno 108 různých značek.
Přitom každé třetí auto je starší 15 let. Mezi nejstarší auta patří většinou Škodovky (Š 105, Š120), hned za nimi jsou pak Favority a Formany. Stále se zde také objevují značky jako jsou Trabant, Moskvič nebo Wartburg. Tyto vozidla bývalého východního bloku jsou nejstaršími auty, které na našich silnicích jezdí. Jejich průměrný věk dosahuje 35 let.
Naopak nejnižší věkový průměr mají u nás asijské vozy, Kia, Hyundai, Toyota a Suzuki. Z evropských značek je pak nejmladší Volvo (9,72 let) a Citroen (9,95 let.). Vozy Fabia a Octavia dosahují průměrného věku přes 5 let.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.