Nový Lancer Evolution - fotogalerie

Jan Fiala, 8. prosince 2007, 08:00 Google+

Pouhých šest týdnů po světové premiéře na motorshow v Tokiu se nová generace fenoménu se jménem Mitsubishi Lancer Evolution představila i evropskému publiku. Představena totiž byla i na automobilové výstavě v italské Bologni, a při té příležitosti

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lancer Evo X

Lancer Evo X | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

byly rozvněž zveřejněny technické specifikaci vozu a rozsáhlá fotogalerie.

Vývoj Mitsubishi Lancer Evolution

Po předchozích verzích, tedy v roce 1973 modelu Lancer 1600 GSR a v roce 1980 modelu Lancer EX 2000 Turbo, vznikla řada Mitsubishi Lancer Evolution:

září 1992: Lancer RS Evolution a GSR Evolution
prosinec 1993: Lancer Evolution II
leden 1995: Lancer Evolution III 
červen 1996: Lancer Evolution IV (aktivní tlumiče + zadní zavěšení typu multi-link)
leden 1998: Lancer Evolution V 
leden 1999: Lancer Evolution VI
leden 2001: Lancer Evolution VII (aktivní středový diferenciál + elektronický rozdělovač brzdné síly)
leden 2003: Lancer Evolution VIII (superaktivní tlumiče)
leden 2006: Lancer Evolution IX (nízkohmotnostní materiály)

Pod kapotou nového Eva se nachází motor 4B11. Jde o přeplňovaný dvoulitr s mezichladičem stlačeného vzduchu, který produkuje výkon 217 kW/295 koní v 6500 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 366 Nm v rozmezí 2700-5400 otáček. Motor má zdvihový objem 1998 cm3 a pochopitelně spaluje vysokooktanový benzin Natural 98.

Motor je spřažen buď s pětistupňovým manuálem, nebo sportovní dvouspojkovou převodovkou TC-SST. S manuálem dosáhne maximální rychlosti 240 km/h, zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4s, ujede 400m s pevným startem za 13,7s a pružné zrychlení z 60 km/h na 100 km/h mu trvá 5,1s. To vše při kombinované spotřebě 10,2 l/100km a emisích 243g CO2 na každý kilometr jízdy.

S dvouspojkovou převodovkou vůz dosáhne maximálky 242 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,3s, 400m s pevným startem ujede za 14,6s, ale pružné zrychlení 60-100km/h je lepší - konkrétně 3,4s. Kombinovaná spotřeba s touto převodovkou činí 10,5 l/100km, což odpovídá emisím 250g CO2.

Zdroj: Mitsubishi Motors

Vytisknout

Diskuze: Nový Lancer Evolution - fotogalerie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Favorit

Třetina vozidel u nás je starších 15 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud