byly rozvněž zveřejněny technické specifikaci vozu a rozsáhlá fotogalerie.
Vývoj Mitsubishi Lancer Evolution
Po předchozích verzích, tedy v roce 1973 modelu Lancer 1600 GSR a v roce 1980 modelu Lancer EX 2000 Turbo, vznikla řada Mitsubishi Lancer Evolution:
září 1992: Lancer RS Evolution a GSR Evolution
prosinec 1993: Lancer Evolution II
leden 1995: Lancer Evolution III
červen 1996: Lancer Evolution IV (aktivní tlumiče + zadní zavěšení typu multi-link)
leden 1998: Lancer Evolution V
leden 1999: Lancer Evolution VI
leden 2001: Lancer Evolution VII (aktivní středový diferenciál + elektronický rozdělovač brzdné síly)
leden 2003: Lancer Evolution VIII (superaktivní tlumiče)
leden 2006: Lancer Evolution IX (nízkohmotnostní materiály)
Pod kapotou nového Eva se nachází motor 4B11. Jde o přeplňovaný dvoulitr s mezichladičem stlačeného vzduchu, který produkuje výkon 217 kW/295 koní v 6500 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 366 Nm v rozmezí 2700-5400 otáček. Motor má zdvihový objem 1998 cm3 a pochopitelně spaluje vysokooktanový benzin Natural 98.
Motor je spřažen buď s pětistupňovým manuálem, nebo sportovní dvouspojkovou převodovkou TC-SST. S manuálem dosáhne maximální rychlosti 240 km/h, zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4s, ujede 400m s pevným startem za 13,7s a pružné zrychlení z 60 km/h na 100 km/h mu trvá 5,1s. To vše při kombinované spotřebě 10,2 l/100km a emisích 243g CO2 na každý kilometr jízdy.
S dvouspojkovou převodovkou vůz dosáhne maximálky 242 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,3s, 400m s pevným startem ujede za 14,6s, ale pružné zrychlení 60-100km/h je lepší - konkrétně 3,4s. Kombinovaná spotřeba s touto převodovkou činí 10,5 l/100km, což odpovídá emisím 250g CO2.
Zdroj: Mitsubishi Motors