Pouhých šest týdnů po světové premiéře na motorshow v Tokiu se nová generace fenoménu se jménem Mitsubishi Lancer Evolution představila i evropskému publiku. Představena totiž byla i na automobilové výstavě v italské Bologni, a při té příležitosti
byly rozvněž zveřejněny technické specifikaci vozu a rozsáhlá fotogalerie. Vývoj Mitsubishi Lancer Evolution Po předchozích verzích, tedy v roce 1973 modelu Lancer 1600 GSR a v roce 1980 modelu Lancer EX 2000 Turbo, vznikla řada Mitsubishi Lancer Evolution:
září 1992: Lancer RS Evolution a GSR Evolution prosinec 1993: Lancer Evolution II leden 1995: Lancer Evolution III červen 1996: Lancer Evolution IV (aktivní tlumiče + zadní zavěšení typu multi-link) leden 1998: Lancer Evolution V leden 1999: Lancer Evolution VI leden 2001: Lancer Evolution VII (aktivní středový diferenciál + elektronický rozdělovač brzdné síly) leden 2003: Lancer Evolution VIII (superaktivní tlumiče) leden 2006: Lancer Evolution IX (nízkohmotnostní materiály) Pod kapotou nového Eva se nachází motor 4B11. Jde o přeplňovaný dvoulitr s mezichladičem stlačeného vzduchu, který produkuje výkon 217 kW/295 koní v 6500 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 366 Nm v rozmezí 2700-5400 otáček. Motor má zdvihový objem 1998 cm3 a pochopitelně spaluje vysokooktanový benzin Natural 98. Motor je spřažen buď s pětistupňovým manuálem, nebo sportovní dvouspojkovou převodovkou TC-SST. S manuálem dosáhne maximální rychlosti 240 km/h, zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4s, ujede 400m s pevným startem za 13,7s a pružné zrychlení z 60 km/h na 100 km/h mu trvá 5,1s. To vše při kombinované spotřebě 10,2 l/100km a emisích 243g CO2 na každý kilometr jízdy. S dvouspojkovou převodovkou vůz dosáhne maximálky 242 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,3s, 400m s pevným startem ujede za 14,6s, ale pružné zrychlení 60-100km/h je lepší - konkrétně 3,4s. Kombinovaná spotřeba s touto převodovkou činí 10,5 l/100km, což odpovídá emisím 250g CO2. Zdroj: Mitsubishi Motors
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).