Nový Lancer Evolution - fotogalerie

Jan Fiala, 8. prosince 2007, 08:00 Google+

Pouhých šest týdnů po světové premiéře na motorshow v Tokiu se nová generace fenoménu se jménem Mitsubishi Lancer Evolution představila i evropskému publiku. Představena totiž byla i na automobilové výstavě v italské Bologni, a při té příležitosti

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lancer Evo X

Lancer Evo X | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

byly rozvněž zveřejněny technické specifikaci vozu a rozsáhlá fotogalerie.

Vývoj Mitsubishi Lancer Evolution

Po předchozích verzích, tedy v roce 1973 modelu Lancer 1600 GSR a v roce 1980 modelu Lancer EX 2000 Turbo, vznikla řada Mitsubishi Lancer Evolution:

září 1992: Lancer RS Evolution a GSR Evolution
prosinec 1993: Lancer Evolution II
leden 1995: Lancer Evolution III 
červen 1996: Lancer Evolution IV (aktivní tlumiče + zadní zavěšení typu multi-link)
leden 1998: Lancer Evolution V 
leden 1999: Lancer Evolution VI
leden 2001: Lancer Evolution VII (aktivní středový diferenciál + elektronický rozdělovač brzdné síly)
leden 2003: Lancer Evolution VIII (superaktivní tlumiče)
leden 2006: Lancer Evolution IX (nízkohmotnostní materiály)

Pod kapotou nového Eva se nachází motor 4B11. Jde o přeplňovaný dvoulitr s mezichladičem stlačeného vzduchu, který produkuje výkon 217 kW/295 koní v 6500 otáčkách. Točivý moment vrcholí hodnotou 366 Nm v rozmezí 2700-5400 otáček. Motor má zdvihový objem 1998 cm3 a pochopitelně spaluje vysokooktanový benzin Natural 98.

Motor je spřažen buď s pětistupňovým manuálem, nebo sportovní dvouspojkovou převodovkou TC-SST. S manuálem dosáhne maximální rychlosti 240 km/h, zrychlí z klidu na 100 km/h za 5,4s, ujede 400m s pevným startem za 13,7s a pružné zrychlení z 60 km/h na 100 km/h mu trvá 5,1s. To vše při kombinované spotřebě 10,2 l/100km a emisích 243g CO2 na každý kilometr jízdy.

S dvouspojkovou převodovkou vůz dosáhne maximálky 242 km/h, z klidu na 100 km/h zrychlí za 6,3s, 400m s pevným startem ujede za 14,6s, ale pružné zrychlení 60-100km/h je lepší - konkrétně 3,4s. Kombinovaná spotřeba s touto převodovkou činí 10,5 l/100km, což odpovídá emisím 250g CO2.

Zdroj: Mitsubishi Motors

Vytisknout

Diskuze: Nový Lancer Evolution - fotogalerie

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Favorit

Třetina vozidel u nás je starších 15 let

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud