Kradená auta končí v bazarech!

Irena Ševelová, 5. prosince 2007, 08:58 Google+

Jste si jisti, že máte ještě na ulici zaparkované auto? Pokud jste ho kontrolovali před více než půl hodinou, tak už to nemusí být pravda. Protože statistiky jsou neúprosné. Každou půl hodinu je u nás odcizeno jedno osobní vozidlo.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fabia 2005

Fabia 2005 | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Každý den je ukradeno téměř padesát vozů. Zdá se to být velké množství, přitom z dlouhodobého hlediska počet kradených vozidel klesá. Podle statistik se během posledních deseti let snížil počet krádeží až o deset tisíc. Horší zpráva je, že s vývojem automobilů samozřejmě naopak stoupá výše škody, která je způsobená krádeží vozidla. Před deseti lety se škoda pohybovala  kolem 3 miliard korun českých. Nyní můžeme hovořit až o dvojnásobné částce.

Statistiky ukazují, že pokud vám odcizí auto, máte jen 20% šance, že se s ním ještě někdy shledáte. V tomto směru zaostáváme za evropskými státy, kdy například v Německu najdou 55% odcizených vozidel, v Rakousku je to 60% a v Polsku dokonce vrátí 65% vozů.

Zdá se, že krádeže automobilů jsou u nás výnosnou živností. A to zvláště v souvislosti s malým procentem odhalení. Podle ministerstva vnitra velkou část vozidel kradou především dobře zorganizované skupiny. Dokonce až 50% odcizených vozidel  skončí v některých bazarech, kde se pokusí auto znovu zlegalizovat a prodat. Ne všechny bazary jsou nepoctivé, ale je tu stále dost těch, které kazí těm poctivým dobré jméno. Čtvrtina ukradených automobilů je převezena do zahraničí a další čtvrtina je rozebrána na náhradní díly.

Vytisknout

Diskuze: Kradená auta končí v bazarech!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

5

Mazda 5 - po faceliftu o píď lepší

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud