Stát v koloně aut dopálí každého řidiče. Ale troubení nám moc nepomůže. Jak tedy zvládnout dopravní zácpu a těšit se dál dobrému psychickému zdraví?
Jediným možným řešením je zvládnout osobní disciplínu. Pokud bydlíme ve velkém městě, musíme zkrátka počítat s tím, že se do dopravní zácpy někdy dostaneme. A podle toho také plánovat časový harmonogram, abychom nebyli nepříjemně překvapeni.
Stres se negativně podepisuje na našem zdraví. Projevuje se v dýchacích a srdečních potížích, způsobuje bolest hlavy, zhoršuje látkovou výměnu, snižuje imunitu a další. Přitom situaci neřeší.
Odborníci doporučují připravit se na dopravní zácpu dopředu. Řidiči by se měli co nejvíc zajímat o dopravní situaci, sledovat informace v dopravě, aby byly vždy předem seznámeni s rizikem dopravní zácpy. Mnohdy se jí mohou včasnou informací vyhnout. Kolony lze v průběhu dne dopředu předvídat. Nejhorší jsou před osmou hodinou ranní, pak v poledne a odpoledne kolem páté hodiny. Co se týče dnů, nejčastěji bývá dopravní zácpa v pátek odpoledne a v neděli večer. Pokud tedy můžete, naplánujte si cesty mimo dopravní špičku.
Když už se ji stejně nelze vyhnout, připravte se na ni psychicky. Povídejte si se spolucestujícím, pusťte si příjemnou a klidnou hudbu, snažte se využít čas ve svůj prospěch a všechny myšlenky si ještě v hlavě utřiďte nebo zavolejte nějaké vám blízké osobě a pozdravte ji. Samozřejmě za předpokladu, že máte handsfree. Určitě vám v příjemném rozhovoru čas rychleji uteče a můžete si postěžovat na dopravu u nás.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.