Autoshow v Essenu je tím nejlepším místem pro představení speciálního Golfu RaVe 270.
Nejprve RaVe 270 dostalo upravenou designovou sadu nárazníků. Od běžného Golfu Variant se příliš neliší, ale těch několik detailů podporuje dravost a dozajista vylepšuje vzhled. Ten ale není tím hlavním.
Zajímavější je obsah prostoru pod přední kapotou. Na všechna 4 kola se rozvádí síla, kterou generuje nejsilnější čtyřválec v historii Volkswagenu a zároveň druhý nejsilnější motor jaký kdy Golf dostal. Tím nejsilnějším byla speciální verze W12.
270 koní je obsluhováno převodovkou DSG a zajímavé je, že i přesto dosáhne dvoulitrový turbomotor z Golfu GTI spotřeby jen 9 litrů na 100 km.
To ovšem pouze v případě když řidič nevyužívá svojí audioaparatury. Právě ta je tou opravdovou zajímavostí tohoto vozítka.
Sumární výkon jen subwooferů - 1400 W - docela dobře vysvětluje potřebu nasazení takto výkonného motoru. Ve voze je instalováno 13 reproduktorů, přičemž hlavní subwoofer má výkon celých 880 W. Další dva subwoofery jsou 250wattové. Vzadu jsou navíc dvě 12palcové LCD obrazovky.
Zkrátka ve Wolfsburgu se snažili. O sériové výrobě takto hudebně vyladěného vozu a takto výkonově vyladěného motoru se zatím automobilka vyjadřuje velmi zdrženlivě.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.